Avatar billede massi Nybegynder
27. november 2001 - 18:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan går jeg i Bios???

Er der nogle herinde som ved hvordan jeg går i bios med en IBM ThinkPad 380D, den går i fejlsikret tilstand når den starter op.
Derfor vil jeg prøve og geninstalere fra win 98 cd.

Hilsen mads
Avatar billede jnielsen Nybegynder
27. november 2001 - 18:35 #1
F1 eller Esc eller Del når den tæller ram op,
Avatar billede snowball Novice
27. november 2001 - 18:42 #2
F2 og F10 er også brugt nogen steder ! Men det står normalt når man starter PC\'en ;)

Snowball
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2001 - 19:28 #3
Skal du installere fra din win-CD, skal du starte din maskine op med en startdiskette. Start med CD-rom, derefter er du i dos, Skriv så install, så starter installationen win98.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 19:47 #4
Pauseknappen virker altså også under opstart, så det skulle være muligt at stopppe og se hvad der står! Men ellers er det korrekt som \"peet49\" skriver, du har ikke behov for at gå i bios... altså for at installere/formatere osv.
Avatar billede massi Nybegynder
27. november 2001 - 19:47 #5
hej peet49 når jeg er i dos og står i c: skal jeg så ik skrive d: først?
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2001 - 10:45 #6
Det skal du ikke, da D er et flydende drev, hvor du lige har installeret de midlertidige drivere, du skriver bare install og trykker enter. Bare klø på, du kan ikke ødelægge noget der.