Avatar billede grundstad Nybegynder
27. november 2001 - 18:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win XP kopi til bærbar ????

jeg læste et sted på Microsft at det kan være lovlidt at lave en kopi til min bærbar, er det regtigt.?
en ardesse til dette emne på dansk ville være nok.
for jeg kan ikke finde det igen.

                  På forhånd tak
Avatar billede jnielsen Nybegynder
27. november 2001 - 18:38 #1
Det hedder sig at den Win XP\'en du sandsynligvis har købt, er med en 1-lincensaftale, altså at den må bruges af en bruger, ærko må den vel også insyalleres på din bærbare
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 18:39 #2
Hmm... Det tror jeg ikke, men mener at du kan få rabat hvis du køber flere licenser i samme \"husstand\".
Avatar billede mathilde Nybegynder
27. november 2001 - 18:41 #3
ja, du må godt ligge en installation på din bærbare. MEN begge installationer må ikke køre på en gang, så hvis du har den ene tændt, skal den anden være slukket.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
27. november 2001 - 18:56 #4
mathilde > Hvor har du det fra? det lyder næsten for dumt, Selv for MS.

- Rod
Avatar billede moonie Nybegynder
27. november 2001 - 19:01 #5
1-lincensaftale... er til en computer og ikke mere..
Avatar billede chip64 Nybegynder
27. november 2001 - 19:15 #6
Hvad siger licens teksten - microsoft plejer at sige det lige ud.
Avatar billede moonie Nybegynder
27. november 2001 - 19:18 #7
Hos mig står det at... man kun må bruge den til en computer = 1 licens
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
27. november 2001 - 19:26 #8
Can I make a second copy of my Windows operating system software for my portable computer?

The End-User License Agreement (EULA) for many Microsoft application software products contains the following sentence: \"The primary user of the computer on which the SOFTWARE PRODUCT is installed may make a second copy for his or her exclusive use on a portable computer.\" If your EULA contains this sentence, then, subject to the conditions mentioned, you may make a second copy of the software. Note that you must be the primary user of the computer on which the software is installed. The primary user is the individual who uses the computer most of the time it is in use. Only that individual is entitled to use the second copy. Furthermore, the software must be installed on the local hard disk of your computer; you are not entitled to make and use a second copy on your portable computer if you run the primary copy of the software from a network server. Finally, only one secondary copy may be made; you may install this copy on more than one portable computer.

Please note that many Microsoft products are copy protected and it will not be technically possible to make a second copy of the disk. If you are a Licensee of software that includes copy protection technology, please call the Product Support Services number provided for that specific product to learn whether or not unencrypted disks can be obtained.

There ya Go.

- Rod
Avatar billede grundstad Nybegynder
27. november 2001 - 19:33 #9
jeg er klar over at jeg ikke bare må lave en kopi,og dov må jeg da lave en hvis............
Der på siden stod det bare klar og tydelidt hvordan man skulle anmode om tilladelse hvis der, derimod ikke stod noget til slut i licensaftalen om det.

OG DEN VERSION JEG HAR KØBT PÅ DANSK KOSTER 1500-(LOVLIDT SELVFØLGELIG) SÅ DET ER DA BILLIDT NOK OG DA FORSTÅELIDT HIVS JEG SKAL KØBE EN TIL MOR-LILLE´S BÆRBARE.

en ardesse til siden ville være et beder svar.
hvis der er en der lige ved hvad jeg mener :-).
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
27. november 2001 - 19:41 #10
Ud fra det sidste du skrev vil jeg sige at jeg ved overhovedet ikke hvad du mener. Omformulering tak. (gerne på korrekt dansk, dey hjælper lidt på forståelsen :-) )

- Rod
Avatar billede grundstad Nybegynder
27. november 2001 - 21:54 #11
altså en henvisning til sider der omtaler licensafteler for Windows XP Pro.
jeg kan ikk selv finde det.
  KUN PÅ DANSK
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
27. november 2001 - 23:58 #12
Forudsat at det er en dansk win xp du har, så må din licensaftale også stå i den på dansk et sted. Prøv at gå ind under help, og så søg på EULA, det var sådan jeg fandt det engelske stykke jeg satte ind. EULA betyder End User License Agreement, og deri står der de rettegheder du har som \"End User\". Jeg ved desværre ikke hvad det hedder på dansk, men det må stå der et eller andet sted inde i hjælp.

- Rod
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 00:00 #13
Ja hvis du har en lisens til den bærbare.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
28. november 2001 - 00:03 #14
slutbrugerlicensaftale
Avatar billede grundstad Nybegynder
28. november 2001 - 03:34 #15
tak :-) lige ved næsen