Avatar billede akexpert Nybegynder
27. november 2001 - 15:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ramværdier!

Hej derude...

Jeg leder efter en kode, som der kan finde alle ramværdier! Ramværdier bliver mest brugt til spil, fx. hvor meget helbred man har tilbage, eller fx. i Counterstrike hvor mange skud man har tilbage! Forstået?

/ak!
Avatar billede krismort Nybegynder
27. november 2001 - 20:15 #1
Se det er meget svært at finde RAM værdier men det du kan gøre er at bruge et program (fx. winhack) til at finde dine værdiers adresse med og så lave et program der kan disse værdier på de adresser. Denne metode kan dog ikke benyttes hvis der er tale om et spil der bruge DMA altså dynamisk hukommelse. Hvis dette er tilfældet så skal du bruge softice og asm kode til at finde værdierne...
en 3. løsning kunne være at lave et program der søger efter adresserne på værdierne ved at gennemsøge hele hukommelsen for ændringer... det vil jeg dog ikke anbefale at lave i VB... Har heller ikke erfaring med at lave et sådan program fordi det i princippet er det samme winhack gør. Med winhack findes der en API der kan klare jobbet meget hurtigere fordi winhack er skrevet i C++ .

Hvis du ikke blev klogere så skriv til mig på admin@punkersoft.dk

//Kristian Mortensen
Avatar billede vbnewbie Nybegynder
27. november 2001 - 21:04 #2
ups det er ikke svært at finde ram værdier som jeg skrev til at starte med :) det jeg mener er at det er svært at finde adressen på disse værdier.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 16:07 #3
hmm... to profiler?
Avatar billede akexpert Nybegynder
02. januar 2002 - 17:21 #4
ingen fornuftige svar. Jeg lukker!