Avatar billede klausd Nybegynder
27. november 2001 - 15:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tidskritiske SMS\'er

Jeg forsøger at få bygget et system som kan sende SMS\'er ud på bestemte tidspunkter. F.eks. hvis en server crasher skal jeg modtage en SMS med det samme.. og ikke efter 10-80 minutter det kan tage hos de tilgængelige gateways...

Jeg er ikke sikker på om jeg så behøver at købe/lave en ny gateway, eller som nogle påstår, på anden vis kan programmere mig ud af det...

Any idears ?
Avatar billede cliche Nybegynder
27. november 2001 - 15:44 #1
Det er jo bare at lege med ASPPing, og hvis det så timeout sender den en mail til ********@sms.tdm.dk så får du den med det samme :)
Avatar billede cliche Nybegynder
27. november 2001 - 15:44 #2
Skal du ha det bygget op?
Avatar billede klausd Nybegynder
27. november 2001 - 15:48 #3
Nu var det mere et eksempel.. konkret gælder det om at jeg laver et system som sender en mail f.eks. kl 14.55 og jeg _SKAL_ så modtage den med det samme... ikke 14.57

Samme princip med serveren .. jeg vil vide det 1 sek. efter den går kold... ikke 5 minutter eller 1 time som det nogle gange kan tage at smide en sms over en gratis smtp / sms server
Avatar billede cliche Nybegynder
27. november 2001 - 15:50 #4
Well hvis du vil være helt 100% sikker skal du ha en gateway, eller aftale med en udbyder, ellers får du ikke et script som er sikkert.
Avatar billede nute Nybegynder
27. november 2001 - 15:51 #5
så skal du leke litt mer bigbrother:

http://bb4.com/

den gir deg beskjed med det samme...

/nute
Avatar billede excession Nybegynder
27. november 2001 - 22:25 #6
der findes vistnok også et firma der har et gsm-kort som man sætter i maskinen og så snart der er det mindste problem sender den en sms som du modtager senest 20 sek efter..

jeg skal lige prøve se om jeg kan finde et link til dig
Avatar billede klausd Nybegynder
17. august 2002 - 17:22 #7
Jeg har selv fundet ud af det