Avatar billede phonore Nybegynder
27. november 2001 - 14:55 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Excel - Combo box returnerer forkerte input/referancer

Jeg har et excel regneark, hvor jeg har indsat en Combo Box. Boksen referer til celle A1 til A12 hvor der står tallene fra 1 et til 12. I de fleste tilfælde kan jeg gå op i Combo boxen få vist menuen, der giver mig mulighed for at vælge et tal mellem 1 og 12, men nogle gange går det helt amok. Når jeg åbner Combo boksen er det som at den pludselig refererer til et andet sted end celle A1:A12 og de værdier jeg nu kan vælge i mellem er taget andre steder i regnearket. I nogle tilfælde kan jeg vælge årstal eller blanke. Hvad er der galt???
Avatar billede janvogt Praktikant
27. november 2001 - 15:13 #1
Hmm, lyder mystisk.
Prøv at navngive det område du har dine input-data og så referere til dette navn i stedet.
Avatar billede phonore Nybegynder
27. november 2001 - 15:18 #2
Jeg tjekker om det virker. Umiddelbart kunne det godt se sådan ud, men jeg vil lige prøve og se om jeg ikke kan fremprovokere en fejl!
Avatar billede fobian Nybegynder
29. november 2001 - 11:24 #3
Har du chekket om der står A1:A12 ud for ListFillRange under egenskaber for comboboxen?
Avatar billede phonore Nybegynder
29. november 2001 - 12:18 #4
Ja det gør der.
Avatar billede rvm Nybegynder
05. december 2001 - 15:57 #5
Hej phonore

Prøv at skrive $A$1:$A$12, hvor dollartegnene fortæller Excel at den ikke må flytte dataområdet - altså en aboslut celle-reference.

Mvh

Richardt