Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 13:32 Der er 11 kommentarer

oversæt tutorials

Hej.

Jeg har svært ved at lave denne opgave/tutorials i photoshop 6.0..
er der nogen der kan oversætte det tutorial´en til dansk...

og på forhånd tak forhjælpen )
Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 13:33 #1
éller jeg tror jeg har fundt en på prodic side :)

http://www.prodic.dk/Tutorials/begynder/mikro_knap.html
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2001 - 13:34 #2
Der står noget med at du skal tage airbrush værktøjet og smaske det hele til.

/Nikolaj
Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 13:36 #3
eller det var ik det samme :(
Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 13:37 #4
hvad mener han ?

OK HOLD CTRL and click on the layer with your shape on it to select it, now making sure you have the rectangular marquee active on the tools palette, on your keyboard press UP once and LEFT once to offset the selection. Now create a new layer and fill the selection in with white. HOLD CTRL and click on \"layer 1\" again to select it. With\"layer 2\" still active HIT DELETE. Now deselect (CTRL +D) now holding CTRL move the highlight of layer to down 2 pixels and right 2 pixels so it look like the image opposite.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. november 2001 - 14:25 #5
...hvilken opgave i dansk ????

...hvem er han - som åbenbart mener noget ???
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 16:46 #6
Hold Ctrl nede på layeret med din figur.
Du skal have det firkantede marquee-værktøj som det aktive værktøj.
Brug så piletasterne og ryk din selection 1 tak op og 1 tak til venstre.
lav så et nyt layer og fyld din selection ud med hvid.
Hold så CTRL nede igen, og tryk på det første layer mens layer2 er aktivt trykker du på delete.
Så skal du bruge CTRL+D for at deselecte.
Hold så CTRL nede mens du flytter layer 1 2 pixels ned og 2 til højre - så kommer billederne til at virke \"modstående\".

Sådan noget i den stil.
Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 17:55 #7
det virker ik :(

prodic > kan du ik lave sådan en tutorials på din side...da jeg kan se at du mangler sådan en :)

På forhånd tak forhjælpen...

jeg lægger mere point på bordet !
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 18:05 #8
Make_Chat - Jow, hvis jeg havde bare en lille fornemmelse af hvilken tutorial du snakkede om, så kunne jeg nok lave en lig den på dansk. :-)

Hhar du en URL til den?
Avatar billede make_chat Nybegynder
27. november 2001 - 19:26 #9
damn...her får du linket :)

http://robouk.gdesign.nl/tuts/tutorial.php?tutorial=pxbevals

tak for hjælpen :)
Avatar billede prodic Mester
27. november 2001 - 20:14 #10
Okay - vi laver lige en hurtig en.

Lav en firkant. Og fyld den ud med sort.
Lav så et nyt layer - og fyld firkanten ud med gul.
Lav så endnu et layer - og fyld den med orange.

Vælg så det sorte layer og flyt det i pixel ned(og blur det evt.)
Vælg så det gule layer og flyt det opad og evt. til venstre.
Så skulle den være der.

Det er grundideen bag den lektion. Ret simpelt.
Ingen garanti for at det virker - men nu har du lidt at lege med.
Avatar billede prodic Mester
30. november 2001 - 08:51 #11
Make_Chat->Har du fundet ud af det? eller skal der mere til...