Avatar billede lazy Nybegynder
27. november 2001 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP script virker ikke når der skrives til en Acsses darabase

Jeg har downloadet bjarkes community asp script og loadet det op på min iis server som er en w2k server

Mit problem består i at jeg ikke kan oprette/ændre i bruger data. Den siger i fejlmeddelsen at internal ASP error on server, og at ODBC databasen or object er skrivebeskyttet. begge står til at være aktive read/write.
se evt. http://213.237.34.92/login

Jeg kan sagtens få en side med en formular som bruger databasen til at virker i Frontpage, så umiddelbart fungere det at kunne skrive til en database jo fint. Bare ikke ASP_community scriptet, jeg får ivørigt samme fejl ved glenn´s script  fra wolla.dk

jeg har ikke den store erfaring i at programmere så jeg har noget svært ved at gennemskue dette problem, så er der nogen der lige kan det der, vil jeg blive glad.
Avatar billede cape Nybegynder
27. november 2001 - 11:53 #1
Slå read only fra på database-filen
Avatar billede soerens Nybegynder
27. november 2001 - 12:02 #2
Som cape nævner det er det højst, sandsynligt problemer med skriverettigheder til databasen.

Husk også at IUSR_xxx skal have skriverettigheder til det katalog hvori databasen ligger. Det er IKKE nok at den har rettigheder til databasen!

For en detaljeret forklaring kan jeg anbefale denne artikel:

PRB: ASP Returns \'Operation Must Use an Updateable Query\' Error
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q175/1/68.ASP

/SoerenS
Avatar billede lazy Nybegynder
27. november 2001 - 12:29 #3
sorry men jeg får alså stadigvæk fejlen, jeg har checket jeres forslag, men er ikke blevet kloger
her fejlmsg.
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only.

er der andre steder jeg kan checke, har ligeledes kigget på support linket til MS.
Avatar billede lazy Nybegynder
27. november 2001 - 15:50 #4
Jeg har selv fået det til at virke, jeg måtte slette server extensions og genindstaller dem og reconfig serveren.

Hvorfor ???? no idea, men pointen giver jeg ikke for det hjalp ikke de svar jeg fik.

tak for hjælpen alligevel