Avatar billede hanghoj Nybegynder
27. november 2001 - 10:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

ændre komma i det nummeriske tastatur til punktum ??

Hej

jeg vil gerne have ændret komma til punktum på det nummeriske tastatur.

/hanghoj
Avatar billede disky Nybegynder
27. november 2001 - 10:44 #1
Du skifter til Engelsk keyboard
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. november 2001 - 10:46 #2
control panel/Regional Options/Numbers
Sæt Decimal Symbol til . og Digit Grouping symbol til ,
Avatar billede hanghoj Nybegynder
27. november 2001 - 11:07 #3
hmm det virker fint i windows, men det er til et program i dos mode, og der virker det ikke.

/Hanghoj
Avatar billede frn Nybegynder
27. november 2001 - 12:42 #4
hvis du bruger begge sprog vil jeg foreslå du installere keyboard engelsk

med mime setting sat til engelsk under proporties

der efter kan du blot skifte nede i højre hjørne til det sprog du skal bruge.

du kan også vælge kun at køre med engelsk over hele windows i stedet. men så forsvinder de danske features alle steder :-(
Avatar billede disky Nybegynder
27. november 2001 - 12:44 #5
hvis det er i et dos program skal du ændre codepage til den engelske.
Avatar billede frn Nybegynder
27. november 2001 - 12:44 #6
Og så får du ikke den irreterende effekt at der skrives punktum de steder der skal være komma
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. november 2001 - 13:06 #7
prøv lige at køre en \"keyb uk\"

NanoQ
Avatar billede hanghoj Nybegynder
27. november 2001 - 14:24 #8
at skifte til engelsk tastatur er ikke en god ide da jeg så mister æøå !!!
Avatar billede disky Nybegynder
27. november 2001 - 14:30 #9
så lav din egen driver