Avatar billede thobru Nybegynder
23. marts 2000 - 21:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Installering af D-Link netkort under red hat 6.0

Hjælp jeg har fået fat i et netværkskort af mærket D-Link DFE-538 TX 10/100 Adapter. Kortet er Linux kompatibel, men jeg kan ikke finde ud af at installere det - er der nogen der kan give lidt hjælp !!!
Avatar billede atomizer Nybegynder
23. marts 2000 - 22:58 #1
Hej

Det er lidt svært at indsætte moduler i kernelen, i hvertfald netkort, da kernelen ofte skal komplies igen...
så hvorfor ikke gøre en svær sag let ;)

hest@linux> kudzu
virker som pnp (plug n' Play)
check lige om kortet er fundet.

netconf

installer Realtek Netkort (kan ikke lige huske nummeret i hovedet)
mange netkort kan køre med det ellers så prøv en af de d-link drivere som mods som ligger. du kan også prøve Pcnet32

hvis det ikke virker, så check
freshmeat.net
www.sslug.dk
www.redhat.com
www.slashdot.com
<d-link's hjemmeside>

Good Luck ;)

//Linuxfreak
Atomizer

Avatar billede sbn Nybegynder
24. marts 2000 - 11:07 #2
Du skal kompilere netkortet som et via-rhine, da DFE-538 bruger samme chip som DFE530 - som jeg bruger...
Det er ikke nødvendigt at kompilere det som et modul....
Avatar billede thobru Nybegynder
24. marts 2000 - 12:33 #3
Jeg er helt grøn som linux bruger, hvordan kompilerer man, og hvilken oversætter skal jeg bruge !!!

Avatar billede herrk Nybegynder
14. april 2000 - 20:55 #4
log ind som root og skriv:

modprobe via-rhine
Avatar billede concorp Nybegynder
08. juni 2000 - 22:11 #5
D-Link 538 kortet bruger RTL8139 chippen, derfor er det eneste du skal gøre er at bruger rtl8139 modulet. (modprobe rtl8139)
Alternativt kan du indsætte denne linje i /etc/conf.modules;
alias eth0 rtl8139
Avatar billede thobru Nybegynder
10. august 2000 - 00:17 #6
Hvis jeg skal være ærlig, er min linux maskine eller rettere harddisken linux lå på, død !!!
så der er lidt svært at få prøvet alle jeres svar af. Men en skal jo havde pointne.

Tak for hjælpen ;-)