Avatar billede toftevej Nybegynder
27. november 2001 - 00:11 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Drivere til min harddisk

Hvem kan hjælpe?  Jeg har installeret en ny harddisk i min computer. Den er installeret som primær controller og som master. Min gamle harddisk fungerer som slave. I enhedshåndteringen under harddiskcontrollere er der ud for min nye harddisk et gult udråbstegn. Når jeg ser på egenskaber for primary IDE-controller står der under generelt: Denne enhed er enten ikke til stede, virker ikke korrekt eller driverne er ikke installerede (code10.). Min harddisk er en 40 Gb IC35L040AVER07-0 fra IBM. Hvor får jeg driverne fra? Jeg har været inde på IBM´s hjemmeside uden held.
Jeg må med skam erkende, at jeg ikke selv har installeret min harddisk. En tidligere nabo, som er IT medarbejder har gjort det for mig. Jeg går udfra at han har gjort det helt efter bogen. Da jeg ikke selv er et geni vedr. hardware kan jeg ikke tjekke det.
Harddisken virker, dog har jeg indryk af, at der kan være problemer når maskinen bliver presset. Jeg kan heller ikke få computeren til at gå i standby, et problem der måske også er relateret til mit driver problem.

Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
27. november 2001 - 00:19 #1
prøv på www.driverzone.com
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:20 #2
den står sikkert som ata100 og de driver skal du have ins
Avatar billede toftevej Nybegynder
27. november 2001 - 00:22 #3
tordenfusk >> Vil du uddybe det lidt nærmere ??
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:26 #4
ja hvis du har ata 100 controllere på dit mobo og den er kommet i brug nu hvilket jeg tror da din nabo var/er it-mand så har han sikkert sat det sån det køre hurtigst hvilke mobo (motherboard) har du
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:27 #5
og ata100 kræver en driver el. virker di HD\'er ik
Avatar billede toftevej Nybegynder
27. november 2001 - 00:29 #6
ata 100 ??
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:33 #7
ata100 er noget di HD kan kære det er ligesom ata33 ata66
men bare hurtiger og der skal en controller til som får det hele til at fungere. den fungere også men ik så godt hvilke mobo har du hvis asus så prøv den her det er også kaldet ultra100 el. udma100

ftp://ftp.asus.com/pub/asus/misc/ide/v160b33.zip
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:38 #8
kom lige til at tænke på er der også en gul dims ud for scsi and raid controllere
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 00:38 #9
Der er noget lidt misvisende: Denne enhed er enten ikke tilsted osv...
Men du skriver også den virker, er det på din maskine?
Der er jo meget ofte problemer med HDer over 30 GB - altså på lidt ældre maskiner, så du må lige frem med lidt oplysninger om din PC
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:44 #10
jeg har en 30GB IBM som primær slave
en 40 GB quantum som primær master hvad der ellers sidder er ligemeget
så har jeg et ASUS A7V via kt133 ram=ligegyldigt
og så en 800Mhz T-bird
og det hele køre ata100
hvor gammel er din spand
det kunne jo være du skal opdatere din bios
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 00:49 #11
tordenfusk>
Du tordner frem med ata, raid og din maskine. Hvad fa\'en har det med spm. at gøre? Du har ikke lavet andet end spam *LOL*
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:52 #12
hvad det har med spm at gøre sq en masse for hvos det deter gal så skal han jo have ins de driver og at han ik viste hvad det er kan jeg sq da ik vide
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:53 #13
og det var sq da også ham der spurgte efter oplysninger om min spand så bare luk
Avatar billede toftevej Nybegynder
27. november 2001 - 00:56 #14
Jeg har brugt min Quick restore cd . Kan det måske være problemet at cd´en tror at det er min gamle harddisk der stadig er master?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 00:59 #15
nå men for at komme vidre er der 2 ting som jeg tror er fejlen

1:ins ATA100 driver og der skulle gerne være en gul dims ved scsi and raid controller hvis det er det der er gal det plejer der at være

2:opdatere din bios for hvis det er en gammel com så kan det være det da der måske ik fandtes så store HD\'er den gang og så understytter den det måske ikke
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 01:03 #16
nej det burte ik være det for du har vel slettet det gamle styresys og ins et nyt på den nye for så er det ik det
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. november 2001 - 01:05 #17
Gå hen og snak med naboen om det. han kender din maskine bedre end vi. og JO, det er vigtigt at vide hvad du har i maskinen for at kunne hjælpe så det nytter noget.

mvh JakobA
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 01:08 #18
du skal få din nabo til at hjælpe dig for hvis det er nogle af de ting der gal så kan han nok også lave det for dig
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 01:10 #19
Han spurgte om ATA - som du forvirede det hele med!
Det er åbenbart en Compaq, så glem det snak om ATA, RAID osv.
Jeg går iseng nu, spændende med tordenfuglen

ATA=Advanced Technology Attachment

This is the \"official\" name that American National Standards Institute group X3T10 uses for what the computer industry calls Integrated Drive Electronics).

IDE=Integrated Drive Electronics

IDE (Integrated Drive Electronics) is a standard electronic interface used between a computer motherboard\'s data paths or bus and the computer\'s disk storage devices. The IDE interface is based on the IBM PC Industry Standard Architecture (ISA) 16-bit bus standard, but it is also used in computers that use other bus standards. Most computers sold today use an enhanced version of IDE called Enhanced Integrated Drive Electronics (EIDE). IDE gets its name because the disk drive controller is built into the logic board in the disk drive.
IDE was adopted as a standard by American National Standards Institute (ANSI) in November, 1990. The ANSI name for IDE is Advanced Technology Attachment (ATA). The IDE (ATA) standard is one of several related standards maintained by the T10 Committee
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 01:13 #20
jaja det er vældig men lige en ting han behøves jo ik og forstå tingene hvis det bare kommer til at virke for jeg må indrømme at det der for jeg sq ik så møj ud af
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 01:26 #21
uanset hvad så syntes jeg du skal få din nabo til at opdatere din bios får det kan løse en masse probs er den stadig gal og det ik er den ide100 driver så ved jeg det ikke for det er det eneste jeg kan komme på lige nu

og sorry zhark så først nu at det var dig der spurgte efter pc oplysninger og ik ham sån går det når men er for hurtig

nat
Avatar billede gpa Nybegynder
27. november 2001 - 09:46 #22
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#Installation

Her er et lille program som giver ældre Computere mulighed for at se en større harddisk.

Avatar billede toftevej Nybegynder
27. november 2001 - 13:51 #23
tordenfusk >> Vil du ikke lige give et svar. Jeg synes du fortjener at få point, for al den energi du har lagt i at hjælpe mig.
Min løsning bliver, at Naboen får maskinen over igen,-så vil han kikke på den.
Tusinde tak for foreslag og hjælp fra jer alle :O)
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 14:01 #24
toftevej>
Gider du ikke lige fortælle det om den disk overhovedet kørte, for det og du kunne kalde den (D:/ E:/) (misforhold) forstod jeg slet ikke.
Og tordenfusk nævnte tros alt bios upgrade, det bliver nok aktuelt-
Mvh. zhark
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 22:02 #25
ahh det nævnte jeg vist mere end en gang og det er ikke svært det kan du sagtens selv gøre
Avatar billede zhark Nybegynder
27. november 2001 - 22:19 #26
tordenfusk>
Det er helt OK, jeg syntes bare du lige \"tordnede\" for meget derudaf! Jeg har også ASUS A7V133 - men der er altså ANDRE mobo på markedet :))
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. november 2001 - 23:55 #27
joo jaa det er der da men hvis du lægger mærke til at han ik rigtig vil ud med hviket mobo han har så må jeg bruge mit eget som eks. da jeg har god arfaring med det.
og det gjorde det jo også lidt sværere at hjælpe ham.
og jeg kunne jo heller ik vide at han ik vidste hvad det var.
og da jeg havde skrevet om det så må men jo til at forklare
og det er ik altid lige nemt.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
28. november 2001 - 00:02 #28
takker for points :)