Avatar billede jakobfriis Nybegynder
23. marts 2000 - 14:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

windows millenium edition

Er der nogen som ved noget om den ?? Dur den ?? Det er build 2491. Kan man spille spil i windows2000 ??
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. marts 2000 - 14:40 #1
jacobfriis,

Du kan sagtens spille spil i Win2K. Det er endda formentligt bedre end under Win98.
Avatar billede janthorsoe Nybegynder
23. marts 2000 - 14:42 #2
Du skal være klar over at ikke alle spil kan køre, chek lige din sofware lewerandør for eventuelle updates.
chek også lige om der er drivere til lyd og grafik, da det kan volde en smule problemer.
Avatar billede th Nybegynder
23. marts 2000 - 14:43 #3
Så vidt jeg ved er der indet i vejen ved at spille i win2k, da den jo har DirectX 7 som standard grafik API, og derfor er som skabt til de krævende spil. Det eneste problem der kan være, er om spillene vil køre på en win NT kerne, men som hovedregl siger man dog at alt hvad der køre under win98 også køre under win2k, men der er undtagelser.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. marts 2000 - 14:54 #4
Er det Windows 2000 (W2k) eller Windows Millenium Edition (Windows ME) vi snakker om? Der er altså meget stor forskel! Windows ME er en ny udgave af Windows 98 og dermed stadig 16 bit, mens W2k er en ny udgave af Win NT og derfor 32 bit! Stor forskel!
Avatar billede knogle Nybegynder
23. marts 2000 - 15:14 #5
Windows ME! er ikke det samme som Windows 2000!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
23. marts 2000 - 15:17 #6
knogle>> Det er jo det jeg siger!!!
Avatar billede knogle Nybegynder
23. marts 2000 - 16:14 #7
nielslback>> ja sorry, jeg læste kun de 3 første, og ville lige fortælle dem at det ikke var det samme.
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
23. marts 2000 - 16:42 #8
Windows ME er en slags Windows '98 Third Edition!
Altså bygget på Windows 98!

Windows 2K Proff og de 2 andre er bygget op over NT4.0 og er de perfekte server styresystemer .. Der findes ikke mange drivere til W2K endnu ... Og Windows Millenium har indbygget (næsten) ALLE de nye drivere  !! Hvis nu f.eks ikke Windows '98 kunne finde dit lydkort ... Så kan Windows Millenium!!
Avatar billede nordvest Nybegynder
23. marts 2000 - 21:34 #9
Hejsa

1. Windows Millinium SUCKS !!!!!
den er MERE ustabil en Windows98/98SE
Den nærmer sig Win95 i stabilitetsniveau

Med hensyn til windows millinium så bygger den på win98 kernen men har lånt nogle brugerflade ting fra w2k så den ligner den på nogle områder

2. Windows 2000 er udemærket til spil

Windows 2000 kører som hovedregel alle spil der baserer sig på OpenGL og som normalt kører under win98

spil der bruger Direct3D skal man ikke forvente perfekt win2000 performance fra. med nogle få undtagelser

Hilsen Nordvest
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
23. marts 2000 - 22:14 #10
MAN SKAL IKKE SOM PRIVAT PERSON BRUGE WINDOWS 2K !!
Det er i hvert fald min mening ..!!
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
23. marts 2000 - 22:24 #11
Vil du gerne ha' windows millenum ??

http://www.freediskspace.com/FoldersShare.asp?folder_id=1448147&password=

name+pass+sharepass:
winme
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. marts 2000 - 00:09 #12
Hejsa

øøhh, Nerdyguy ??

hvorfor skal man ikke bruge win2k som privat person ??

det er jo det bedste og mest stabile og brugervenlige styresystem og det er perfekt til win95/98 brugere som er trætte af daglige systemnedbrud, desuden kan man jo bare have dualboot mellem win98 og win2k

Hilsen Nordvest
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
24. marts 2000 - 09:41 #13
Der er ingen drivere til ..!!
Download nu Windows Millenium på den adresse jeg gav dig !!!
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. marts 2000 - 11:55 #14
Hejsa igen

Nerdyguy, drivere til win2k kan findes alle vegne, prøv fks. www.win2kworld.com som har alle de nyeste drivere eller links til dem, og de opdaterer hele tiden deres driverliste, så det med mangel på drivere er ikke godt nok, da der er massere af dem.

ps. jeg vil ALDRIG bruge Windows Millinium igen da den i stabilitetsniveau kan sammenlignes med win95, hvilket jeg også har skrevet i tidligere indlæg

Hilsen Nordvest
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
24. marts 2000 - 19:52 #15
Jaj *ss*
Jeg ved godt at der er begyndt at komme et hav af nye drivere til W2k ... Det er jo lige kommet på markedet !!
Men ... før dét !  Det var ikke til at få NOGET til at køre !!

Er denne her duskution afsluttet nu .. ??

Eller find mig på ICQ: 10337311
Avatar billede chris Nybegynder
26. juni 2000 - 01:08 #16
Nordvest: Hvilken RC af WinME kørte du med ? Dem jeg har kørt med har kørt næsten for perfekt. ;) (når man tænker på at det er et Microsoft OS) Jeg har endnu ikke haft blå skærm...eller nogle former for frysninger.
Jeg :
- Laver musik via cubase
- 3d max
- Spiller helveds masse CounterStrike (Half-life)
..... osv osv, og det virker nu fint.

Jeg kører derimod med Win2000 pro på min arbejdsplads, og det er også stabilt, men hold da kæft hvor er det ram krævende. Køb 2 512mb ram klodser og du er godt kørende ;) Desuden er der alt for mange tweaks man skal gøre hvis man vil slippe for alle de services der starter når man har bootet sin pc.
Jeg har iøvrigt hørt en del beklage sig over at deres spil (Q2,Q3 og HL) kører af L*rt på Win2000.

WinME hjemme og Win2000 Pro på arbejdet, det er min opskrift jacobfriss
Avatar billede nordvest Nybegynder
26. juni 2000 - 01:19 #17
Hejsa igen

har nu fået Windows Mellinium RC2

og jeg må indrømme at nu kører den perfekt

Hilse Nordvest