Avatar billede eskilh Nybegynder
26. november 2001 - 17:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

overføre filer mm. ml. mac og pc - hvordan?

hej jeg vil gerne vide, hvordan jeg kan overføre filer mellem en mac og en pc
mac\'en er en gammel ibook(usb, ethernet, 9,2) og har altså dårlige forbindelsesmuligheder til omverden...

Pc\'en er af ældre model (300mhz, 2 gb men med brænder) og har ikke nogen usb forbindelser

Jeg tænkte dog på, om man ikke kunne forestille sig et et kombineret ubs/scsi-kabel, som på den måde kunne forbinde de to krabater, men pc og mac taler vist ikke så godt sammen vel?

hvordan kan det lade sig gøre?
Det er mest for at kunne overføre info og filer til pc, så jeg har mulighed for at brænde dem...

Eskil
Avatar billede styxx Nybegynder
26. november 2001 - 18:30 #1
Det nemmeste er at installere et Ethernet kort i PC\'en og forbinde dem direkte med et cross-over kabel.
Det nemmeste derefter er at installere Maclinkplus på pc\'en hvorved du kan overføre filer ved hjælp af appletalk filesharing. imho.
Avatar billede eskilh Nybegynder
26. november 2001 - 22:16 #2
\"installere Maclinkplus\"? det program har jeg ikke...skal jeg virkelig ud at købe et program til det og er der virkelig ikke et shareware e.lign. til dette?
Avatar billede eskilh Nybegynder
26. november 2001 - 22:23 #3
jeg ved ikke om det gør forskel, men jeg har netop opdaget at ovennævnte pc alligevel har usb-forbindelse, Gør det nogen forskel?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 06:56 #4
Hej eskilh.

Send filerne vedhæftet en mail, til din PC fra  din Mac.

Du kan pakke dem (komprimere) med Dropstuff til Mac og pakke dem ud med Expander til PC.

Dropstuff til Mac finder du her:

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10005-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=dropstuff&cn=&ca=10005

Expander til PC finder du her:

http://www.stuffit.com/expander/

Good luck !
hilsen http://www.aeblenet.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 06:58 #5
Undskyld.

Det er naturligvis en mail fra din Mac til din PC, der er beskrevet herover.

Dropstuff laver filerne mindre.

Expander pakker dem ud igen.
Avatar billede styxx Nybegynder
27. november 2001 - 08:45 #6
Det må du undskylde, det hedder ikke Maclinkplus, men PCMaclan..
I stedet for PCMaclan eller hvad det nu hedder, kan du installere Hotline, der består af både en server og en klient, det kræver bare at du sætter en server op på den ene af maskinerne og en klient på den anden
www.bigredh.com

Nej USB kan ikke bruges til at overføre data mellem maskinerne
Avatar billede styxx Nybegynder
27. november 2001 - 08:47 #7
æblenet : Mon ikke det bliver en lidt dyr løsning i det lange løb;)
Avatar billede styxx Nybegynder
27. november 2001 - 08:49 #8
Og Hotline er gratis..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 08:53 #9
styxx.

Alle har da ADSL til fast månedspris.

Har de ikke ?

Det lyder umiddelbart dyrere i mine øre med et netværkskort til PCén, hvis der ikke allerede er det i forvejen.

Hvis der er det i forvejen. Skal eskilh kun bruge DAVE på sin Mac, åbne en mappe på PCén og kopiere alle sine Macfiler over i den.

DAVE er gratis i 14 dage.

PC-MacLAN koster også penge...

Desuden skal han bruge et krydset Ethernet-kabel mellem maskinerne, det koster små 100,-

Hvor mange filer er det og hvad koster internettet hjemme hos eskilh pr. minut ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 08:55 #10
eskilh.

Her finder du DAVE:

http://download.cnet.com/downloads/0-10244-100-7862860.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-1.7862860

Når du har fået den skal du registrere den og afvente 14-dages-koden på din mail.
Avatar billede styxx Nybegynder
27. november 2001 - 09:02 #11
Æblenet : Vi snakker om brænding af CDér, og det kan da godt være at alle har ADSL, men at overføre 650MB tager sin tid.....men du har selvfølgelig en >2MB linie....
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 09:08 #12
styxx.

Nej det har jeg ikke (256k + ?)

Man kunne jo godt fravælge nogle af filerne. Ikk` ?

Hvis det ikke er et spørgsmål om penge, er det jo at køre ned til det nærmeste konsulentbureau/reklamebureau og betale sig fra en CD. Ikk´ ?
Avatar billede eskilh Nybegynder
27. november 2001 - 09:41 #13
tak for alle rådene og dådene. jeg kan afsløre, at jeg kun har et 56k modem og ønsker at overfører bl.a. musik-filer.
- hotline...virker det både på mac og pc?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2001 - 09:58 #14
eskilh.

Hotline er OS-ligeglad.

Du kan finde den her:

http://www.bigredh.com