Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 15:58 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Alternativ?

Hej eksperter!

Jeg har lige fået afslag på dsl pågrund af manglende rå kobber :-(
Er der efterhånden kommet et eller flere alternativer til dsl? Jeg bor i hovedstadsområdet så beliggenheden skulle ikke være problemet.¨

-Jonas

Ps. Points gives kun for alternativ ikke for at få at vide at der ingen er.
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:00 #1
Prøv at tjekke det afslag nærmere. Det er ikke altid at det holder i længden pga ekspeditionsfejl og lignende..
Avatar billede -sofus- Nybegynder
26. november 2001 - 16:01 #2
Har du kabel TV så kan du få TDC on kable:

http://www.oncable.dk/?UniversID=67
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:03 #3
Sofus > Et udmærket alternativ problemet er bare at jeg bestilte og 6 måneder efter havde jeg ikke hørt et pip fra dem ikke engang et brev der bekræftede min bestilling!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
26. november 2001 - 16:04 #4
free > prøv igen (:
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:05 #5
Hvis du ikke har fået afslag hos TDC bør du prøve at kontakte dem. Jeg har været udefor at de ligepludselig \"finder\" noget kobber når man kontakter dem direkte. Ellers er alternativet kabel eller det nye FWA altså et radio-uplink.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:07 #6
Bacher > Har det FWA et website?
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:09 #7
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:10 #8
Afslag på rå kobber af noget bæ idag, både TDC samt CC kan levere ADSL bare man har en telefon linie, og har man ingen så har man stadig 1 kobber ledning ind i huset som kan tages  til ADSL.
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:11 #9
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:12 #10
Sonofon FWA leverer ikke længere til privatpersoner nu kun til firmaer.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:14 #11
øv det lød ellers godt!
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:15 #12
FFL:

kan kun give di ret, selvom at det var en smule ½dyrt samtidigt med at man skulle betale for trafik ud over en given grænse
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:15 #13
Ups!
så vidt jeg ved er der blevet uddelt 3-4 FWA licenser, så det må bare være et spørgsmål om tid før det kommer til private. Ellers må freefreelancer jo oprette et enmandsfirma ;-)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:15 #14
praetorian > Så vil jeg prøve Cybercity jeg havde bestilt hos worldonline!
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:15 #15
praetorian har fuldstændig ret. Worldonline og Orange leverer også ADSL på en hvilken som helst telefonlinje vha et skillefilter- forudsat at de er repræsenterede på din central, og du bor jo i hovedstadsområdet..
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:17 #16
I hovedstadsområdet skulle de gerne allesammen være tilstede :-)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:17 #17
Det vil sige at hvis de brokker sig over manglende kobber skal jeg bare på en pæn måe fortælle dem at jeg udemærket ved hvordan tingene hænger sammen?
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:18 #18
praetorian> ifølge en pressemeddelelse fra d. 1-11-01 på Sonofons site har de bare nedprioriteret de private:

\"Han understreger, at private fortsat kan få SONOFON Bredbånd via FWA. De enkelte produktpakker bliver dog målrettet kunder med stort forbrug, og således bliver minimumhastigheden for en FWA-forbindelse 1 MB/s (1024 kbit).\"
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:19 #19
Er oranges løsning med router eller modem?
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:20 #20
>bacher, Cybercity har også nedprioriteret privatkunder i en ny strategi der satser på erhvervslivet. Tror dog heller ikke de smider alle deres privatkunder ud af den grund :-)
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:20 #21
Jeg kender en der bor i en lejlighed, hvor 3 opgange har slået sig sammen om 1 FWA-forbindelse, det kræver lidt benarbejde, men tilgængæld kan det blive rigtig billigt!
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:21 #22
Orange bruer modem, men fastholder at de vil levere routere (ombytte) indenfor et ikke nærmere angivet tidsrum.
Avatar billede bacher Nybegynder
26. november 2001 - 16:22 #23
Iøvrigt har ADSL/cable/FWA < 1mbit intet bredbredbånd at gøre -men lad nu det ligge
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:23 #24
Orange har haft mange problemer med ADSL, men sagde i sidste uge, at de vil satse hårdt på ADSL nu. Min søn har det og bortset fra få problemer med opkoblingsserveren, kører det fint og stabilt
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:24 #25
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:25 #26
Bacher:

så prøv du at gå ind på Sonofons side og se om du kan finde noget angående FWA under privat.

BAcher:

bredbånd er ifølge den originale defination på 10MB/s, alt under er bare høj hastigheds internet, men på grund af TDC,CC,Tiscali samt Orange tror alle at ADSL er Bredbånd.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:25 #27
Måske er jeg fuldkommen spasser men hvor på oranges website bestiller jeg?
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:27 #28
Tryk på \"forside\" - næste side står der \"Bestil ADSL\" :-))
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:27 #29
FFl:

hvor mange forbindelser vil du bestille :-) *GG* Pt er Tiscali de eneste der tilbyder Full Duplex på ADSL.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
26. november 2001 - 16:32 #30
Hos orange skal man vælge om man vil have router eller modem koster router mere??
Avatar billede handmade Nybegynder
26. november 2001 - 16:44 #31
Det noget nyt. Førhen tegnede man et abbonnement og fik tilsagn om en gratis ombytning til router. Jeg ved ikke om det er dyrere.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 10:50 #32
Ingen kan give mig adsl FUUUUUUCK DEM!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. december 2001 - 11:05 #33
Jeg har bestillt Sonofon\'s FWA for snart nogen tid siden, og jeg fik forlylig et brev fra dem at hvis jeg stadig var interesseret, kunne jeg få FWA fra 1. januar 2002.

Der er dog sket to ændringer i forhold til hvad de udbød fra starten.
Fra januar 2001 er FWA udelukkende flatrate, og de kan kun tilbyde 3 produkter:

1) Bredbånd 1 Mbit / 256 Kbit - 529 kr. incl moms pr måned.

2) Bredbånd 2 Mbit / 512 Kbit - 799 kr. incl moms pr måned.

3) Bredbånd 4 Mbit / 1 Mbit - 1.529 kr. incl moms pr måned.

Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 11:11 #34
Flatrate er jo sådan set også det jeg søger :-)
Har du bestilt som firma eller som privat person?

-Jonas
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. december 2001 - 11:17 #35
Ovenstående er til privatpersoner.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 11:51 #36
Okaaay det lydder sgu godt må jeg sige...Har du et direkte link hvortil jeg kan bestille fwa, 1mbit,til private pr. måned?

-Jonas
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. december 2001 - 11:56 #37
Ring til Sonofon.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 12:01 #38
Det gør jeg..Tak for hjælpen du for lige lidt points..!
http://www.eksperten.dk/spm/143607

-Jonas
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. december 2001 - 12:31 #39
-->freefreelancer

Det kunne faktigst være sjovt hvis du ringede til Teledanmark og spurgte dem om de kunne levere en ADSL forbindelse til dig.
Det kan de garanteret godt.

Der har været meget tumult omkring ADSL fordi Teledanmark står for at undersøge om der er kobber nok, det har de forskellige udbydere (CC, Tiscali osv. osv.) nemlig slet ingen indflydelse på.

Tele Dk har så i mange tilfælde bare afvist kunder at få ADSL igennem en anden udbyder, måske i håbet om at folk ville ringe og bestille ADSL hos dem, eller at folk ville bestille en ISDN hos dem.

Der var også noget i nyhederne hvor folk havde bestilt hos CC, men var blevet afvist på grund af manglende kobber, senere havde de ringet til TeleDk og så var der pludselig rigeligt med kobber.
De var så en tur forbi CC, som ikke kunne forklare hvordan det er muligt at TeleDk kan levere når de ikke kunne, TeleDk ville ikke medvirke.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 12:45 #40
Hehe....Nu vil jeg lige prøve det FWA det er jo meget sjovt med noget anderledes men hvis jeg ikke kan få det prøver jeg adsl hos teledanmark..Tak for tippet ;)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. december 2001 - 12:49 #41
Fortæl endelig her hvordan udfaldet bliver.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om TeleDk stadigt bruger deres røver metode.

Avatar billede freefreelancer Nybegynder
07. december 2001 - 12:51 #42
Fint nok ligger lige spørgsmålet i bookmarks så jeg kan finde det igen. Det går sikkert lige et par måneder!