Avatar billede skygge Nybegynder
26. november 2001 - 15:45 Der er 18 kommentarer

Mini-disc på computer???

Finders der et stik eller en dims der gør at man kan slutte sin Minidisc (det er en bærbar minidisc) til computeren???

Så man kunne læggen det musik man nu engang havde på sin computer over på MD. Hvis såden en dims findes hvor kan man købe den, og hvad koster den???

En anden ting: Jeg har ikke min Md endnu så hvis det kun er med bestemte afspillere man kan gøre det med vil jeg gerne have det at vide..

Hilsen skyggen....
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 15:48 #1
Afhænger af hvad du mener med at ligge musikken over, hvsi du mener at ligge musikken over uden at skulle optage den over så skal du have en af de nyere Sony MD optagere/afspillere da de fås med et modul så at du kan smide din musik over på din MD som filer som kan afspilles. Ved ikke om man så også kan bruge den til at flytte filer med *GG*
Avatar billede skygge Nybegynder
26. november 2001 - 15:54 #2
Det jeg mener er at om man kunne lægge et par numre over fra en cd(Fra cd-rom drevet) og have et par .waw?!?? filer man oxo smider på, og så  spille det??

Så man ikke skulle bruge en stationær Cd/MD-afspiller for at få musik på sin MD??
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:00 #3
kan du godt men så skal du som sagt have en af de nyere Sony MD optagere/afspillere.

Sony Mz700PC kan gøre det,så skal du så også lige købe PCLK-U5 som er det link kabel du skal bruge.

Så slutter du nemlig din minidisc til din PC via USB
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:02 #4
Sony MZ-R700PC koster 2700 kr, og mener at PC-Link kittet følger med.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. november 2001 - 16:08 #5
Eller har MD\'er vist nok et optisk kabel med - det kan man så slutte til sit SoundBlaster Live Platinum... så får du også perfekt digital lyd...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. november 2001 - 16:09 #6
Du kan bruge Windows Media Player til at overføre med...
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:11 #7
ISl:

han søger efter noget så han kan overfører filerne direkte og ikke optage dem over \"the old fasioned way\"
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. november 2001 - 16:19 #8
praetorian -> Det kan godt være, men det synes jeg ikke han har skrevet noget om... det er dig der har skrevet det... :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:21 #9
iSl:
følgende er citat fra et af hans indlæg

Det jeg mener er at om man kunne lægge et par numre over fra en cd(Fra cd-rom drevet) og have et par .waw?!?? filer man oxo smider på, og så  spille det??

det ligger da op til at han ønsker at ligge filerne direkte over.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. november 2001 - 16:24 #10
yes - måske :o)

Nu har han ihvertfald begge muligheder...
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 16:26 #11
Isl:

kan vi gopdt blive enige om, jeg gad dog godt have den der Sony *GG*, synes at det er træls at skulle optage alt musikken over manuelt.
Avatar billede ladefoged Nybegynder
26. november 2001 - 17:25 #12
Hej ja hvis du vil lægge musik over på din md så skal du forbi sony jeg ved at de har en mondul til at sætte i din computer ligesom et cd-rom drev hvor det så er md i stedet for de virker som en lille haddisk men du skal nok have den store pengepung med :-)
Avatar billede oniel Nybegynder
26. november 2001 - 18:32 #13
Sony MDS-PC3.

Har lige selv kigget på den - men ikke fundet nogen pris!

Gad vide om den kommer til at ligge under mit juletræ i år? *SUK*
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 21:27 #14
Ladefoged:

man kan også bare købe Sonys MZ-R700PC minidisc, så medfølger der et kabel ti lat smide filer over på MD, men ved så ikke om det er begrænset til lyd, eller også kan bruges til andre formater
Avatar billede ladefoged Nybegynder
26. november 2001 - 21:31 #15
okay det viste jeg ikke, tak
Avatar billede gross Nybegynder
01. december 2001 - 02:01 #16
Har det stadig interesse...?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. januar 2002 - 16:14 #17
Skulle vi ikke få lukket dette spørgsmål... ?
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. marts 2002 - 16:52 #18
Tror lige at jeg smider sådan et her :-)