Avatar billede ppstyle Nybegynder
26. november 2001 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Image af systemet...

Er der nogen der ved/har erfaring med at foretage ghostimages af maskiner med W2K. Kan det lade sig gøre ?

Hvis nu man havde flere ting end bare ens operativ system man gerne ville \"image\", kunne man så have et image på eksempelvis 3 GB med de nye DVD skrivere ?

mvh. Daniel

Avatar billede asmodeus Nybegynder
26. november 2001 - 14:38 #1
Hvis du kører med NTFS, så er der vist ikke så mange muligheder for at ghoste dit drev. Men er det FAT-partitions du har - så skal du bare bruge det program der hedder Ghost.

og ja, du tager et image af en hel partition, så der kunne godt være dvdfilm på.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede disky Nybegynder
26. november 2001 - 14:40 #2
ligegyldigt om du kører FAT,FAT32 Eller NTFS kan Ghost håndtere det uden problemmer.
Avatar billede snowball Novice
26. november 2001 - 14:41 #3
asmodeus: Ghost kan altså godt lave image af NTFS partitioner ! Dog er det vist noget med at udgaver før Ghost 2001 ikke understøtter det fuldt ud !

Snowball
Avatar billede disky Nybegynder
26. november 2001 - 14:41 #4
Og grunden til jeg ved det skyldes jeg har lavet sådanne et image håndterings system for et firma, som havde NTFS på alle maskiner
Avatar billede asmodeus Nybegynder
26. november 2001 - 14:48 #5
oki, jeg har oxo en noget ældre version af programmet. Men det er da rart at vide at det bliver udviklet :-)

mvh/
Asmodeus
Avatar billede icejola Nybegynder
26. november 2001 - 15:07 #6
Symantec Ghost version 6.0 og opefter håndterer begge filsystemer Dos og NTFS. Der er netop kommet en ny 7.0 på markedet. Du kan lave image af enten hel disk eller kun en partition.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
26. november 2001 - 15:16 #7
Jeg er ærkekommunist hvad point uddeling angår, så håber det er ok, takker for svarene :)

-Daniel