Avatar billede mercutio Nybegynder
26. november 2001 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg apache til at understøtte jsp?

Jeg har en redhat linux server kørende med apache. Hvordan får jeg den til at understøtte jsp?
Avatar billede mercutio Nybegynder
27. november 2001 - 20:34 #2
Syntes det ser kompliceret ud.... Er der ikke en webserver der som standard understøtter jsp som jeg kan suge f.eks. tomcat? Jeg ved jeg kan suge tomcat men er den ligeså god som apache?
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
28. november 2001 - 00:11 #3
Hvis du vil have let installtion og opsætning af nyt software skulle du nok have valgt debian !

knud

Avatar billede mercutio Nybegynder
28. november 2001 - 09:33 #4
Har ellers hørt at Debian skulle være en af de sværere....
Avatar billede primdal Nybegynder
29. november 2001 - 16:54 #5
hmmm du kan lige så godt komme igang med debian med det samme.... du ender der alligevel :)

Jeg synes ikke det var svært.... jeg har haft redhat og mandrake i 3 uger da jeg skiftede-...
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
29. november 2001 - 17:35 #6
Det er rigtig at Debian er lidt svære at installere,
men den er letter at vedligeholde og sætte nyt software op med.

Avatar billede mercutio Nybegynder
29. november 2001 - 21:14 #7
ack ack ack. Men skal jeg så installere en httpd på den med det sammme fra cden eller skal jeg droppe det og så bare suge fra nettet?
Avatar billede primdal Nybegynder
29. november 2001 - 22:04 #8
mercutio >>

gå ind på www.linuxguide.dk/debian og kom igang med debian med det samme ;)
Avatar billede netcrawler Nybegynder
10. december 2001 - 02:23 #9
hvis du vil køre debian, så hent de tre-fire disketter der ligger, og hent resten fra nettet med apt-get bagefter.... Det eneste svære ved debian er at det bruger depencies, dvs. at hvis du beder den installere en ting, så henter den alt det som denne kræver... fint nok i sig selv, men hvis du så selv har compilet noget, så skal man fingere lidt... men jeg har kørt RH næsten et år før debian, og jeg er IKKE ked af at jeg skiftede... man skal bare sætte sig lidt mere ind i det, hvis ikke bare vælger at kører \"stable\"... Det fede ved RH er at rpm pakke systemet er let at finde filer til på nettet, men der er udmærkede tools til også at bruge disse i debian på nettet... iøvrigt mener jeg at netscape\'s webserver understøtter jsp... men apache er den bedste OG mest brugte server på nettet, og inste moduler ER lettere end man tror... og det er sgu et okay sted at starte med at lære at compile....