Avatar billede smed Nybegynder
26. november 2001 - 12:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan

Jeg har en imac 450 Mhz
Den starter godt nok op men der er ikke nogle ikoner på
Hvordan booter man en sådan for at installerer programmerne igen ???
Avatar billede lem Nybegynder
26. november 2001 - 13:01 #1
Prøv at genopbygge skrivebordet:
Alt og Æble ned samtidig, nå du starter op og hold dem nede til der står \"vil du genopbygge skrivebordet\"

Lars
Avatar billede dorkstar Nybegynder
26. november 2001 - 13:06 #2
Check kontrolpanelet \"Udvidelseskontrol\" (Extensions Manager på eng. System) og se, om alle dine udvidelser tilf. skulle være slået fra. Hvis ikke, så prøv at genopbygge skrivebordet (hold Æble og Alt-tasterne nede under genstart, indtil maskinen spørger om du vil genopbygge) Sidste udvej: Nulstil PRAM ved at genstarte, mens du holder Æble+Alt+P+R nede - få evt. en til at hjælpe - det er svært at gøre alene.

Held & lykke

D
Avatar billede smed Nybegynder
26. november 2001 - 13:14 #3
Hej igen

er er ikke nogle af tingene der virker desværre

Den køre helt op så jeg har mit baggrundsbillede men der er så heller ikke mere
Avatar billede lem Nybegynder
26. november 2001 - 13:15 #4
Kan du starte helt op uden udvidelser?
Avatar billede smed Nybegynder
26. november 2001 - 13:18 #5
Den starter med at fortelle at billede har været frosset så køre den en scandisk hvorefter den så køre op så jeg har min baggrund og øverste linie men ingen ikoner og jeg kan bare ikke gøre andet end at genstarte
Avatar billede lem Nybegynder
26. november 2001 - 13:22 #6
Prøv at holde \"mellemrumstasten\" (space) nede fra når du genstarter og hold den nede.
Avatar billede dorkstar Nybegynder
26. november 2001 - 13:25 #7
Tid til nyt system (bortset fra, at når du siger \"Scandisk\" lyder det som om det er en PC): Frem med din System CD, i med den og hold C-tasten nede under genstart. Fyr op under installeren og husk at vælge \"Clean Installation\", så din gamle Systemmappe ikke bliver overskrevet.
Avatar billede smed Nybegynder
26. november 2001 - 13:38 #8
Alt er slået til i udvidelseskontrol, men jeg kan alligevel ikke komme videre. Jeg kan heller ikke starte systemdisken ved at holde \"C\" nede.
Avatar billede dorkstar Nybegynder
26. november 2001 - 13:46 #9
Det lyder sært. Er du sikker på, at du gør det rigtigt? Altså, sæt System-Cd\'en i, og hold C nede allerede før du tænder? Brug evt. \"koldstarts-knappen\" inde i hullet i højre side af maskinen (det er den lillebitte knap med en trekant på - du skal bruge en spids genstand for at ramme den)

Pøj pøj
Avatar billede smed Nybegynder
26. november 2001 - 14:29 #10
Jeg er nu kommet så langt at jeg har fået åbnet udvidelseskontrollen. Kan jeg på nogen måde slå adgangskode funktionen fra, da den lige pludeslig er begyndt at spørge om adgangskode?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. november 2001 - 19:06 #11
Hvis du kan hjælpe os med et par ekstra detaljer kan vi måske komme nærmere en løsning: Har du lige installeret et eller andet program, eller måske blot nogle skrifter? Det kunne godt lyde som om din opstart bliver hindret af er eller andet.