Avatar billede -superman- Nybegynder
26. november 2001 - 11:22 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Pentium 3 CPU

Hej

Jeg har hørt at en Pentium 3 CPU ikke brænder sammen hvis køleren bliver fjernet, men bare \"fryser\", passer det?
Avatar billede Peter Praktikant
26. november 2001 - 11:23 #1
i følge tomshardware.com som har lavet en test, skulle den kun fryse ja.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 11:24 #2
Godt nok er den ikke særlig varm, min er en PIII 600@800 Mhz, men jeg ville ikke vove at fjerne køeleren, der er en grund til at køleren sidder der!
Min holder en temp på 36 grader under normale omstændigheder!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 11:25 #3
Og hvad opnår man ved at den fryser, det må kaldes et hypotetisk spørgsmål!
Avatar billede guiron Nybegynder
26. november 2001 - 11:26 #4
Det er korrekt.. har enda prøvet det selv, og da jeg resettede maskinen kørte den videre uden problemer.

Pentium 4 kører faktisk bare videre ved lavere hastighed..

Og Petter78 har ret i at det er tomshardware der har udført testen. :)

- Men det betyder jo ikke at du bare kan køre med en underdimensioneret køler. Det tager jo på cpu\'en levetid når den ikke får nok køling. Og også stabiliteten.

/Guiron
Avatar billede Peter Praktikant
26. november 2001 - 11:26 #5
Avatar billede guiron Nybegynder
26. november 2001 - 11:27 #6
Retaxes. Det du opnår i forhold til f.eks. Athlon, er at du ikek smadrer dit bundkort, cpu osv. hvis din køler skulle falde af? (yeah right)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 11:34 #7
guiron> Den køler får meget svært ved at falde af sådan som den sidder!
Men, som skrevet står, man opnår jo ikke andet end at den fryser og til hvilken gavn?
Avatar billede -superman- Nybegynder
26. november 2001 - 11:34 #8
Retaxes : Jeg har da heller ikke tænkt mig at fjerne køleren, jeg ville bare gerne vide om det var sandt...
Avatar billede Peter Praktikant
26. november 2001 - 11:36 #9
tfp
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 11:42 #10
-superman- Tak for point!
Man kunne jo spørge sig selv om hvor mange grader den ville stige til uden køler, måske 50 grader eller mere.
Underligt nok så har jeg ingen køler på mit grafikkort og der er tempen oppe på 57-59 grader, den er født uden blæser og kører fint med 64Mb ram!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede Peter Praktikant
26. november 2001 - 11:50 #11
retaxes > du kan få svaret på dit spørgsmål ved at åbne mit link.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 11:56 #12
Jeg glemte at skrive at den er en smule overclocket - 744Mhz med en temp på 36 grader!

petter78> Hvad indeholder filen du henviser til THG_CPU_Cooling.zip ?
Avatar billede guiron Nybegynder
27. november 2001 - 08:59 #13
Retaxes > Korrekt.. Køleren kan såmænd ikke falde af, men det viser da noget om kvaliteten. Som sagt, hvis du kører AMD og laver det nummer, så dør din cpu, bundkort grafikkort m.m.

- Superman : tak for point. :)
Avatar billede Peter Praktikant
27. november 2001 - 09:17 #14
retaxes > et filmklip hvor køleren bliver pillet af en p3, p4, duron og tb, og temperaturen bliver målt undervejs.