Avatar billede hanstad Nybegynder
26. november 2001 - 10:07 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Tiff til jpg

Er der nogen der kender et program, som kan omdanne tiff filer til jpg.
Programmet skal kunne omdanne en række filer fra tiff til jpg uden at jeg først skal åbne billedet og så vælge save as...
grunden er at jeg har ca. 1000 billeder alle sammen i tiff-format, men de skal bruges på internettet og derfor skal de omdannes til jpg. Det program jeg søger skal kunne åbne hvert enkelt billede selv og omdanne det og derefter lukke billedet igen hvorefter det næste billede skal åbnes.
Avatar billede the_lemming Nybegynder
26. november 2001 - 10:08 #1
jeg plejer at bruge ACDSee... virker glimrende
Avatar billede wizax Nybegynder
26. november 2001 - 10:15 #2
Inde på Tucows findes der et progtam der hedder noget med BatchIt Det virker ganske glimragende...
Avatar billede sorteplov Nybegynder
26. november 2001 - 20:40 #3
Du kan sagtens lave det i Photoshop.
Lav først en Action, og derefter en batch, der kører di action, og vupti....1000 billeder i jpg format.
Avatar billede artandcrafts Nybegynder
26. november 2001 - 23:29 #4
Hej Findes der osse et program, der virker omvendt altså jpg til tiff?
Hilsen Lars
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
26. november 2001 - 23:44 #5
Irfan View og Corel Paint kan også lave batch konvertering og det er ligemet i hvilken retning du konverterer.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. november 2001 - 13:04 #6
Photoshop kan da sagtens gøre det!
Avatar billede klatten Nybegynder
27. november 2001 - 13:07 #7
som the lemming skriver er ACDSee virkelig et godt program til at konveretere. Både fra tif til jpg og omvendt!
Avatar billede wizax Nybegynder
27. november 2001 - 13:35 #8
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. november 2001 - 15:54 #9
Prøv Xnview på http://www.xnview.com

Det skulle gøre det.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. december 2001 - 09:05 #10
Hvis man arbejder i photoshop er det da rimeligt dumt at skulle ud at bruge et helt andet program når photoshop så rigeligt giver denne mulighed!