Avatar billede lillenuzer Nybegynder
26. november 2001 - 09:31 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

forfattertilladelse

Jeg har en frontpage adgang og når jeg logger på og oploader så skriver den efter hver fil der oploades.

Denne handling kræver forfattertilladelse til www.lillenuzer.dk:80

Der er forskel på store og små bogstaver i navn og adgangskode.

Jeg har prøvet på 3 maskiner og 2 af dem der skriver den ikke denne fejl, men på den 3 som er min egen, så det er ret vigtig at det virker på den. Jeg bruger frontpage 2000
Avatar billede bullefar Nybegynder
26. november 2001 - 09:36 #1
Siden virker jo ik!
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
26. november 2001 - 09:49 #2
Nej, men det er ikke den side det handler om, men urlen er jo ikke så vigtig. Det er mere hvordan fejlen rettes.

Der er ikke noget på siden alligevel pga. denne fejl.
Avatar billede kon Nybegynder
26. november 2001 - 11:29 #3
Nogen gange kan man løse FP-problemer med at bruge \"udgiv\", den anden vej, - fra webserveren til din lokale maskine.
Den er ikke 100% sikker, men måske ? :)
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
26. november 2001 - 11:59 #4
hvordan det? kan du foreklare det lidt mere eller måske en url til en beskrivelse hvor du har læst om det?
Avatar billede kon Nybegynder
27. november 2001 - 00:05 #5
Hvis du f.eks. har Personal Web Server - så åbner du webbet, som ligger på webhotellet med Front Page. Så vælger du filer i FP og den funktion, som hedder \"Udgiv web-sted ...\".
Resten forklarer nok sig selv, eller ?
Avatar billede kon Nybegynder
27. november 2001 - 00:06 #6
Måske var det et svar ???
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
27. november 2001 - 08:24 #7
Der er ikke PWS på webserveren, da det er et webhotel jeg har lejet og fejlen må jo ligge ved mig selv, da den virker 2 andre steder.

Nu spørg den om password mens den oploader, den stopper så ikke nu, men spørg bare efter password og password igen og igen. Jeg har aldrig oplevet det før.

nogen der ved hvordan man evt. skifter fra port 80 til 21 i frontpage 2000 ?
Avatar billede goldwings Nybegynder
30. november 2001 - 13:29 #8
port 80 bruges ved http up-load og 21 ved ftp. Det sker at der spørges efter pasword om-og-om igen - kan hænge sammen med at forbindelsen til serveren ikke er stabil eller hurtig nok, så sker der et \"time-out\" og du skal indtaste password igen ... hvordan er din forbindelse i forhold til de 2 andre afprøvede maskiner??
Håber det hjælper dig - har selv været igennem det samme.
Avatar billede proboss Nybegynder
02. december 2001 - 20:41 #9
Læs dette her
http://www.eksperten.dk/spm/74607

//proboss
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
02. december 2001 - 20:45 #10
proboss... Der er bare det at det virker uden problemer og uden fejl på 2 maskiner der står på hver deres netværk, men ikke på min.

Derfor tror jeg ikke på at det skulle være en fejl fra hotellet eftersom at det virker på 2 andre maskiner og jeg selv har set det virke.
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
02. december 2001 - 20:48 #11
goldwings... Hastigheden på de 3 maskiner er alle iorden, det er en lille adsl og de får ikke fejl og det gør jeg. forbindelsen er den samme, det betyder jo ikke at hastigheden er den samme på adsl´en, men det skulle ikke være i \"time-out\" problemet ligger.
Avatar billede francke Nybegynder
02. december 2001 - 20:54 #12
Har du prøvet om der er prob hvis du bruger en FTP?
http://members.aol.com/brandyware/freeftp.htm
Avatar billede kalkunen Nybegynder
05. december 2001 - 21:23 #13
Ja hvad med at prøve at oploade med FTP
Jeg bruger selv WS FTP
Men for nybegynder er Cute Ftp lidt bedre
Du kan downloade WS Ftp her download.cnet.com/downloads/0-10064-100-1572132.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.1572132

Og Cute FTP her: download.cnet.com/downloads/0-10064-100-7495571.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.7495571
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
10. december 2001 - 11:59 #15
ftp virker, men ikke fp
Avatar billede goldwings Nybegynder
10. december 2001 - 12:48 #16
har du overhovedet fået up-loadet noget ved hjælp af http/fp ???
Avatar billede francke Nybegynder
10. december 2001 - 13:05 #17
Ved ikke rigtig om det passer til dit spm, men sætter det på alligevel!!  :))

Om sikkerhed
FrontPage indeholder administrative værktøjer, som du kan bruge til at indstille tilladelser og begrænse adgangen til Web-steder, som du opretter og redigerer på en Web-server. Sikkerheden i FrontPage er baseret på sikkerhedsmekanismen på Web-serveren og dens operativsystem.

Indstille tilladelser på et Web-sted

Ved at føje brugere (og brugergrupper) til listen med brugere af Web-stedet og angive, hvilken type adgang de har, kan du i FrontPage bestemme, hvem der må få adgang til Web-stederne. Brugerne kan have en af følgende tilladelser:

Gennemse - brugeren må gennemse filerne på Web-stedet.
Rediger - brugeren må gennemse og ændre filerne på et Web-sted.
Administrer - brugeren må gennemse og ændre filerne på et Web-sted og må desuden administrere Web-stedet ved at tilføje og slette brugere. På systemer med Internet Information Services (IIS), giver FrontPage som standard administratoradgang til alle medlemmer af Windows NT-administratorgruppen og kontoen SYSTEM.
Disse tilladelser indstilles på rod-Web-stedet (Web-serverens øverste niveau), og alle underordnede Web-steder arver automatisk disse tilladelser. Det betyder, at en bruger med tilladelse til at redigere kan få adgang til alle Web-steder, og at stedets besøgende kan gennemse alle Web-steder. Hvis du ønsker at styre adgangen til underordnede Web-steder på en anden måde, kan du indstille specielle tilladelser for underordnede Web-steder. Med denne funktion kan du styre og opdele Web-stedernes indhold blandt forskellige sæt administratorer, forfattere og besøgende.

Sikkerhed for Microsoft-servere i Windows

Hvis Web-serveren er en Windows NT-server, der kører IIS (Internet Information Services), indstilles og vedligeholdes brugerne og grupperne i Windows NT og kan ikke oprettes i FrontPage. Du vælger brugere og grupper til dine Web-steder fra disse Windows NT-konti. Adgangen til Web-stederne bestemmes derefter af brugernes logonkonto (brugernavn og adgangskode). Når brugeren udfører en handling, der kræver tilladelse, beder Web-serveren om et brugernavn og en adgangskode, hvorefter FrontPage sender brugernavnet og adgangskoden, som brugeren i øjeblikket er logget på med.

Bemærk!  Da sikkerheden i FrontPage er baseret på ACL\'er (adgangskontrollister), skal dine Web-steder være tilknyttet en NTFS-partition og ikke en FAT-partition af hensyn til sikkerheden.

Hvis du anvender Microsoft Internet Information Server eller Microsoft Personal Web Server 1.0 (i konfigurationer, der understøtter sikkerhed), kan du kun indstille tilladelser til brugere eller grupper, som Web-serveren kender. Med Microsoft Personal Web Server 4.0 kan du ikke indstille tilladelser for dine Web-steder. Alle brugere på netværket kan få adgang til dine Web-steder, men redigering og administration af Web-steder er kun tilladt fra den computer, hvor Web-serveren er installeret.

Sikkerhed for UNIX-servere og Windows-servere (ikke IIS)

De fleste UNIX Web-servere vedligeholder en adgangsliste med brugere med tilladelse til at benytte Web-serveren. Dette er en anden liste end listen med de brugere og grupper, der må logge på computeren. Hvis du i FrontPage vil angive, hvem der har adgang til et Web-sted, skal du tilføje brugerne og derefter angive deres adgangskoder og tilladelsesniveauer.

Avatar billede kalkunen Nybegynder
15. december 2001 - 23:40 #18
Nå men hvad så med at kontakte din sides hoster
Avatar billede lillenuzer Nybegynder
22. december 2001 - 12:59 #19
lukker