Avatar billede gubi Nybegynder
25. november 2001 - 21:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjælp

Jeg har lige installeret Windows XP DANSK på min pc....... Jeg har hørt der er et hul i den, hvor finder jeg en fix til det ?????

og kan det passe den skal fylde 2.6gb nyinstalleret ???
Avatar billede resten Nybegynder
25. november 2001 - 21:13 #1
2,6 GB passer fint men hav mener du med et hul.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:14 #2
det med at den fylder 2.6 Gb syntes jeg lyder vildt... min (UK version) fyldte ca. 1.2 gb.

du kan hente patches via windows update.
Avatar billede webmonster Nybegynder
25. november 2001 - 21:14 #3
prøv i windows update i :

InternetExplorer -> Tools (hvad hedder det på dansk) -> Windows Update

så skulle den komme frem med opdateringer til din installation hvis der er nogle...

og mht. 2.6 gb, så kommer det vel helt an på hvad der er installeret på den....
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:19 #4
2.6 er lidt meget vil jeg sige, jeg lavede vist en standard installation den fyldte ca 1.9 gb, efter tilpassede jeg den rimelige forhold så fyldte den ca 1 gb... Opdatere ved \"start-kør-windows update\" ellers plejer der at komme at automatisk update i din bar nede ved uret og der efter at du har surfet lidt... :o
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:21 #5
og ja ang. det hul du nævner går jeg ud fra at du refferere til Internet Explore bug\', eller måske Windows media player? Der var også en slem fejl med den... det skulle du også få af vide hvis du kører windows updaten...
Avatar billede resten Nybegynder
25. november 2001 - 21:24 #6
jammen det kommer stadigvæk an på hvor meget der er lagt ned på den jeg har set en xp hvorpå der var lagt en msse forskellige ting ned på bla xp/plus og så løber det hurtigt derop ad.
men gubi er du også sikker på du har slette alt hva du haved på din hd den var 100% formateret for jeg har været ude for at den ikke sletted det hele selv men det var godt nok også xp på xp.
Avatar billede gubi Nybegynder
25. november 2001 - 21:29 #7
Jeg formaterede maskinen, og bootede fra cden!!

Jeg har ikke installeret ret meget, og når man markere de 3 mapper som ligger på C: efter installationen, så fylder det kun 800mb....så de 1,8gb må være skjulte elelr hvad ???

det var et sikkerheds hul, men Update finder ikke noget!!
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:30 #8
ja ja... dit problem er din pagefile.sys... du har sikkert 512 mb ram eller sådan noget ikk\'? det bliver til ca 8xx mb i din pagefile... jeg har selv 651 mb og det bliver til 9xx mb...
Avatar billede gubi Nybegynder
25. november 2001 - 21:31 #9
jeg har 768mb ram ?`??

hvad gør jeg så ??
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:33 #10
hvis du er i tvilv så kan du ændre det med skjulte filer her:
stifinder->\"tools\"->\"options\"->\"view\"->\"show hidden files and folders\"...
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:34 #11
768 = endnu mere pagefile.sys (swap) plads... grunden til at den laver dette er at den bruger din hd som virtuel ram...
Avatar billede gubi Nybegynder
25. november 2001 - 21:35 #12
izex..... kan jeg gøre noget, så det ikke ser sådan ud ???
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:39 #13
ja du kan godt sætte din pagefile lidt ned... hvis du vil... tror ikke det er specielt godt at gøre det men ved ikke... du kan gøre det her: \"egenskaber for my computer\"->\"advanced\"->\"settings\"->\"performance options\"->\"advanced\"->\"change\"-> så ændre du den bare til det du vil... er ikke sikker på hvad det helt betyder, men det er vist ikke så godt at sætte den ned under det dit ram antal er...