Avatar billede carlmunk Nybegynder
25. november 2001 - 20:17 Der er 9 kommentarer

Medion XP 1700+

FONA har igen PC: AMD Athlon XP1700+, 512 DDR-Ram, 40 GB hd, 16xDVD, 12x8x32 CD brænder, nVidiaGeForce2 MX400 64 ram incl TV-Out, Intern 56K modemV90, MSWindows XP Home edition, MS Works Suite2001. incl. orange internet, men excl.skærm pris 9.999 kr. ~ 10 tusser.

Er det et godt køb ?

vh
Avatar billede soreno Praktikant
25. november 2001 - 20:21 #1
kommer an på hvad den skal bruges til..
hvilke behov har du?
Avatar billede dream4 Nybegynder
25. november 2001 - 20:23 #2
Ja, det er et godt køb, da du får, foruden en skidego\' prosessor (Atlhon XP) smækket 512 DDR-ram i (Som er omkring 5%-10% hurtigere end SD-ram). Desuden er der dvd OG brænder i og et grafikkort der siger spar to. Og så selvfølgelig Windows XP...
Jeg har selv en Atlhon XP 1600+ med 512 SD-ram og 40 gb harddisk. Det var dog uden brønder og dvd og sådan et grafikkort, den gav jeg lidt over 6000 for på edb-priser... Det var også uden skærm.
Hvis du virkelig vil have kvalitet så er det et godt køb, synes jeg.
Avatar billede dream4 Nybegynder
25. november 2001 - 20:35 #3
ikke edb-priser, men edb-direct... fandt den på edb-priser.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
25. november 2001 - 20:41 #4
Jeg synes grafikkortet er noget skrammel.
Avatar billede totterfc Nybegynder
25. november 2001 - 20:51 #5
Ok nu kan jeg ikke lige finde det tilbud på Fonas hjemmeside. Men en ting er at den har 512 DDR-ram noget andet er hvilket mærke det er. Det samme gælder for resten af komponenterne i den.
Jeg vil vædde ikke så lidt på du kan købe en billigere igennem edbpriser. Desuden kører harddisken med garanti kun med 5400rpm, hvor du hellere skal have en 7200rpm (så den er hurtigere). Desuden er grafikkortet et MX400 kort, som ikke glimrer ved dens 3d ydelse, der skal du hellere have dig et PRO kort.
Eneste fordel jeg kan se ved at købe en computer i FONA (og steder lig denne) er at det er \"idiot sikret\" og man får en masse software med (som jo er godt hvis man ikke har dem og gerne vil være lovlig). En anden ting du skal bede dem oplyse dig er computerens motherboard. Som efter min mening er mindst lige så vigtigt som at den har 512mb ram eller \"den nye hurtige processor\". For de har uden tvivl sparet der (lidt som hos Medion/ALDIs computere.
Mht. computere er det for dumt ikke at se på hvilker \"mærker\" computeren består af...
Avatar billede carlmunk Nybegynder
25. november 2001 - 23:13 #6
Se FONA JUL2001 32 sider Julegaver omdelt søndag og på bagsiden Medion XP 1700+
Tak for svarene, klar at jeg skal se efter om HD nu også er 7200rpm og et Pro kort.
Årsag til at jeg prioriterer en forhandler i nærheden at køb via edbpriser.dk i Jylland kan give problemer for en Nordsjællænder.
Jeg tør ihvertfald ikke købe løsdele som CPU og
selv sætte den på MB, læst flere har knækket hjørner.
Medion er samme firma som leverer til ALDI og de har fået positive feedback i Tyskland.
og så køber Medion vel 100.000 CPU\'er ad gangen som en dansk komputerforhandler ikke kan.
De lukker også på stribe.....
Avatar billede carlmunk Nybegynder
25. november 2001 - 23:16 #7
Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal accepter-afvis-avancere ?
Jeg har ALDRIG fået penge for det ;-)
Avatar billede totterfc Nybegynder
25. november 2001 - 23:20 #8
Nu får jeg ikke reklamer...Men der er jo altid falkoner allé, hvis man er fra sjælland. Kig forbi Fønix computer f.eks. Køb en Medion computer, hvis du ikke gider eller \"tør\" give dig i kast, med selv at skaffe og samle. Ja Medion computere er sikkert ok, desværre er deres kabinetter mere eller mindre til grin (hvis du vil opgradere senere tror jeg godt du kan glemme det). Deres motherboard understøtter kun 2agp! Hvilket gør dit grafikkort ikke kan udnytte sit fulde potentiale. Til prisen er de ok, men uden tvivl kan du selv bygge noget bedre...

Held og lykke med det.
Avatar billede totterfc Nybegynder
25. november 2001 - 23:27 #9
Udover det så er grafikkortet et MX400 kort hvilket betyder at det ikke er et PRO kort.

Jeg syntes ikke du skal være bange for at knække CPU. Med visse kølere kan det give problemer, men med mange andre, er det lige så nemt som du tror det er svært.
Jeg syntes helt klart du skal give dig i kast med ,at bygge din egen computer. Det er det værd og du skal ikke være i tvivl om du kan.
Alt hvad du behøver er en skruetrækker og eksperten.dk :)

Go for it mister Munk...