Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 19:41 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Vende computeren?

Sidder lige og tænker lidt på at flytte min computer ind under mit skrivebord, for det første fordi at den er grim, men så slipper jeg også for at have unødvendig støj fra køleren... Så nu til mit spørgsmål er der noget i computeren der IKKE har godt af at den enten ligger ned eller står på hovedet? -jeg vil ikke have et ja/nej svar, der skal en uddybning med....
Avatar billede mlr Nybegynder
25. november 2001 - 19:45 #1
Ja, CD-ROM drevet. Hvis nu den ligger ned bliver det da svært at få stoppet en CD der ind =) Men ellers er der ikke rigtigt andet abre det ikke ligger og bliver bøjet der inde...

-MLR
Avatar billede jonashauge Nybegynder
25. november 2001 - 19:46 #2
nej det er ikke en god idé....når du først har haft din comp. kørende i en stilling er det en dum idé at lægge den ned...det er mest pga. at harddisken bliver slidt til i en bestemt vinkel og derfor går meget hurtigere i stykker...
Avatar billede jonashauge Nybegynder
25. november 2001 - 19:47 #3
sidste skulle have været et svar...
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 19:48 #4
-Den med cd-rom drevet havde jeg da godt selv tænkt på :D...

ej men hvorfor har harddisken ikke godt af det?
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 19:49 #5
det er mest pga. at harddisken bliver slidt til i en bestemt vinkel og derfor går meget hurtigere i stykker... -Har sq aldrig haft en HD som er gået i stykker når jeg flytter rundt på dem, før jeg fik brænder...
Avatar billede mlr Nybegynder
25. november 2001 - 19:50 #6
Jonashauge>> Harddisken den er da ligeglad. Det eneste der gør noget er CD-ROM/Brænder drevet der ikek ville ha\' det så godt...
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 19:52 #7
Ja jeg syntes sq godt nok det lyder lidt underligt at hd\'n skal have problemer med at være på hovedet...?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
25. november 2001 - 19:52 #8
izex>>det må du ikke spørge mig om.....jeg har bare fået det af vide af flere forskellige personer, men jeg vil gerne undersøge det nærmere...
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. november 2001 - 19:53 #9
Så vidt jeg ved kan du sagtens ligge din maskine som du vil.... Det med harddisken er KUN når den er tændt for så er det lige som en pladespiller. Får den for hårde bump kan den ridse overfladen på harddisekn.. I de fleste cd-romdrev er der nogle små tapper som kan trækkes ud i tilfælde af at den skal stå på siden....

Hilsen

Dj-Saw
Avatar billede francke Nybegynder
25. november 2001 - 19:54 #10
Jeg har pillet min ud af kabinettet og sat den ind i et skab! Jeg kan slet ikke høre den , fordi træet dæmper støjen! Af samme grund som med CD\'ern ligger HDD også vandret!! Lavet div. huller til speaker, knapper og kabler! Og selvføgelig lavet god udluftning!!
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 19:58 #11
\"Jeg har pillet min ud af kabinettet\" - hvad har du pillet ud?

-Dj_Saw -> jo det lyder som ok, men tror kun at min kan få bump hvis jeg sparker til den, for den står på beton gulv... anyway, hva hvis der står en sub-woofer ved siden af? (creative den lille @ live!1024) er det noget der ikke er så godt?
Avatar billede francke Nybegynder
25. november 2001 - 20:01 #12
Hvad fa\'en tror du der er i et kabinet??
Mit toilet?? Hele computeren selvføgelig !:)
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. november 2001 - 20:02 #13
Det skulle ikke have noget at sige... Jeg vil med garanti sige at der ikke sker noget ved det... Vi har haft mange maskiner som er flyttet vendt og drejet. Selv nogle store servere er blevet lagt ned på siden, og det skal siges at der er profesionelle folk som har udført disse ting så et eller andet sted vil jeg mene at det er ok at gøre... :-)
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 20:04 #14
francke-> ja men dvs at du har motherboardet til at ligge løst osv.? hmm, skummelt... :D
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 20:04 #15
Hehe... nåh, men så går jeg vel udfra at i alle skal have lidt point??
Avatar billede francke Nybegynder
25. november 2001 - 20:05 #16
Skruet fast på siden!
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. november 2001 - 20:06 #17
75 er for meget at give ud til det her.... Giv os 5 hver eller noget i den stil og så giv resten til dig selv :-)
P.s. Bare min mening.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. november 2001 - 20:07 #18
Jeg takker mange gange, men næste gang så lad være med at give mere end de 15 eller 30 point ud... Man kan jo altid forhøje indsatsen senere hvis der ikke er nogle intelligente svar.. =)
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 20:10 #19
Jeg giver bare fanden i de her point har så mange... og hvis man nu ikke stiller et spg hver dag har du masser af point, og desuden kunne det jo være at nogle kun svarer hvis der er betragtlig point sum på højkant... hva\' ved jeg... :D
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. november 2001 - 20:14 #20
Det er så op til dig, men mange tak alligevel... :-)