Avatar billede nickbuus Nybegynder
25. november 2001 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nyt netværks prob. - win xp og win 98

Jeg forsøger at lave et lokalt netværk mellem en computer med windows xp og én med win 98 installeret.

Jeg har kørt en wizard til netværksopsætning på xp\'eren og har tjekket at der er forbindelse til netværkskortet ved at pinge dens adresse - dette fungerer fint.

dernæst er win98 maskinen blevet installeret og også denne kan pinges korrekt.

MEN jeg kan ikke få forbindelse imellem de 2 computere.
På xp\'eren er det lykkedes at finde win98 maskinen ved at skrive : net view
her finder den de 2 maskiners dns navne.

men hvis jeg istedet skriver net view \\\\\"navn på win98 dns\"

kommer den med en fejl 53!

Håber nogen kan hjælpe..

Avatar billede tussen Nybegynder
25. november 2001 - 19:10 #1
hva med at smide xp, på begge maskiner ,jeg tror ikke, de kører godt i net sammen. Kernen i xp er helt anderledes?? prøv det er kun et bud...
(tussen)
Avatar billede nickbuus Nybegynder
25. november 2001 - 19:22 #2
Det bliver så sidste udvej!

det skal lige siges at jeg kun kan pinge xp\'s dns adresse på xp - ikke win 98 (som jo egentlig er hele ideen!!) og omvendt på win98!

Avatar billede tussen Nybegynder
25. november 2001 - 19:28 #3
det er enten win 98 på begge eller xp det er jeg næsten sikker på
tussen)
Avatar billede nickbuus Nybegynder
25. november 2001 - 20:02 #4
Under hjælp er der angivet at xp skulle kunne køre i netværk med både win98 2nd ed og win2000/me
Avatar billede tussen Nybegynder
25. november 2001 - 20:18 #5
de skriver så meget held og lykke... men hvorfor ha 2 forskellige styresystemer??????kør dog med 98 eller xp så ved du at de understøtter hinanden..
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
26. november 2001 - 05:56 #6
Det er vigtigt, at der på begge computere anvendes samme brugernavn og password når der logges ind på netværket! Ellers kan netværket ikke komme til at fungere.

Grunden til dette er som tussen skriver, at Win XP\'s opsætning er så meget mere avanceret end i win98. Det er en slags sikkerheds foranstaltning som Win Xp har, og nægter simpelthen andre klienter adgang hvis dette ikke er i orden.

Håber det kan hjælpe!
Avatar billede nickbuus Nybegynder
26. november 2001 - 08:52 #7
Jeg tog tussen\'s råd og installerede xp på begge maskiner - Det hjalp!

tussen - smid en kommentar så skal du få pointene.
Avatar billede nickbuus Nybegynder
27. september 2002 - 13:44 #8
ghj