Avatar billede svenstrup Nybegynder
25. november 2001 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video\'en kører ikke glidende!

Jeg har købt et StudioDV-kort samt en Seagate Barracuda IV ATA 100 harddisk for at kunne lave digital videoredigering på min Windows 98, AMD K6 2, 500 Mhz maskine.
Problemet er bare at når jeg laver videocaptures og afspiller filerne igen, så kører videoen-sekvensen ikke helt så glidende som ønsket. I manualen til StudioDV står der at harddisken skal kunne skrive 4MB/sek. Nå programmet tester min harddisk, kan den skrive ca. 4,5 MB/sek.
Er min harddisk alligevel for langsom eller hvad?
I manualen for mit bundkort står der, at det understøtter ATA 33 og ATA 66 harddiske. Hvis det er min harddisk der er for langsom, skal jeg så købe en ATA 100 controller og i givet fald hvilken?
Jeg håber at der er nogle med lidt mere indsigt en mig som kan hjælpe!
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
25. november 2001 - 13:47 #1
Problemet er nok din CPU... jeg havde samme problem med min 450 MHZ k6-2... du kan måske få det til at virke hvis du sætter opløsning og kvalitet ned på dine film, for de er nok høje til at CPU\'en kan trække dem
Avatar billede svenstrup Nybegynder
25. november 2001 - 14:59 #2
Hvad gjorde du for at løse problemet?
Købte du en ny CPU og hvilken?
Avatar billede kimschmidt Nybegynder
25. november 2001 - 19:15 #3
Tabte du nogle frames under indlæsning?

Jeg havde problemer - med en IBM-Disk - når jeg testede var den rigeligt hurtigt (ATA33). Men når jeg skulle indlæse i fuld kvaleitet fra videooptageren. Havde den åbenbart behov for at skrivehovedet i udgangposition - Når det skete tabte den en del frames.
Avatar billede svenstrup Nybegynder
25. november 2001 - 19:43 #4
Ja, jeg tabte nogle frames under indlæsningen.

I manualen er systemkravet vist nok en Pentium II 233 MHz CPU. Jeg var overbevist om at en AMD K6-2 på 500 MHz så måtte være hurtig nok. En af mine kammerater laver videoredigering med Pentium-maskiner på 200-300 Mhz.
Jeg har læst på www.videoredigering.dk at systemkravet er en Pentium II 450 MHz, men selv da burde en AMD K6-2 500 MHz vel kunne gøre det eller hva\'?!
Fik du løst problemet med din IBM-disk, og hvordan?
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
25. november 2001 - 23:50 #5
jeg købte en 1,33 GHZ Athlon T-bird og en ATA 100 Harddisk...
Avatar billede kimschmidt Nybegynder
26. november 2001 - 19:01 #6
Jeg frigjorde lidt plads på den disk, der sad i maskinen (Dell) - derefter havde jeg ingen problemer - jeg har nu sat et ATA-100 kontrollercard i - og skiftet ud til IBM 75GXP 75 Gb.

Maskinen er en PIII 600 Mhz 128 Mb RAM (Senere opgraderet til 384 Mb RAM). Når den læser data fra video-kameraet, skal jeg lade den være i fred, ellers taber jeg frames.
Avatar billede svenstrup Nybegynder
27. november 2001 - 09:38 #7
Jeg har fået det til at køre nu!
Jeg købte et ATA 100-kabel (der sad et alm. IDE-kabel i) og markerede DMA ved harddsiken i systemenheder. Nu skriver den med en hastighed på 15 MB/sek og videoen glider bare nu. Desuden koblede jeg en cd-brænder fra som sad på samme kabel.