Avatar billede oerum Nybegynder
24. november 2001 - 19:45 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

sort skærm

Jeg har for nogle dage siden købt et Gforce mx 400-v grafikkort. instalationen gik uden problemer, men efter ca.1-2 timer bliver skærmen sort. Jeg har brøvet forskellige ting for at afhjælpe Problemet f.eks sætte skærmen til 60hz (det er en 60hz skærm), sætte acc.hastihededen et trin ned, systemstanby aldrig i egenskaber for skærm. Dioden på moniteren forbliver grøn når skærmen bliver sort (blinker lidt).Jeg har prøvet at hive stikket til monitoren ud og isætte den igen efter 5min og så er der billede på igen, slukker jeg derimod computeren og starter den efter 5min er skærmen skærmen sort, også efter 1 time, dioden er stadigvæk grøn. Mit tidelige grafikkort var et TNT 2 m64 der var ikke Problemer med det. Driverne er 1.HL777oa på Aopen Mx 400-Windows ME/9x Driver v 6.62. AMD Athlon 1500xp. Me.Asus 7 bundkort. DVD Hollywood kort.Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Hilsen Oerum  ps.Jeg har en gang før,for et par dage siden, oprettet samme problem og fik det råd at opdatere drivers, det gjorde jeg så, Men det hjalp ikke, derimod dagen efter var den velkente blå farve væk på skrivebordet og alle andre steder, i steden for sort bund og bleg gule sider. Eftermange mislykkes forsøg på at genoprette fejl satte jeg det gamle grafikkort i igen og så var der blå farver igen, men ak 2 timer after var den gal igen, det samme igen.
Avatar billede sukos Juniormester
24. november 2001 - 19:48 #1
Det kunne være du skal en tur i bios og sætte de rigtige værdier for skærmkortet.
Avatar billede oerum Nybegynder
24. november 2001 - 20:30 #2
Jeg har alle farverne igen, løs forbindelse mellem skærmkort og hollywoodkortet, men sort skærm efter et stykke tid.
Avatar billede sukos Juniormester
24. november 2001 - 20:32 #3
Og du har en god kabinetkøler også?
Avatar billede oerum Nybegynder
24. november 2001 - 20:36 #4
Mener du bios på bundkort? Jeg er lidt ny i det her
Avatar billede oerum Nybegynder
24. november 2001 - 20:37 #5
Den er ny
Avatar billede peet-49 Novice
24. november 2001 - 20:56 #6
Du kan ødelægge din skærm, hvis du tager stikket ud, og ind igen med power på.
Avatar billede oerum Nybegynder
24. november 2001 - 21:27 #7
Jeg kender ikke andre muligheder, da tænd/sluk knappen ikke virker når skærmen går i sort, hvad den gør hver 15 min. i disse timer, hulk.
Avatar billede bulldog1 Nybegynder
24. november 2001 - 23:45 #8
du skal holde slukknappen inde i 4sec c.a. så slukker den.
Avatar billede sukos Juniormester
24. november 2001 - 23:46 #9
Du skal sikkert ind i bios og sætte din skærmkort rigtigt.

Når den går ned, så brug stikkontakten i stedet for!
Avatar billede oerum Nybegynder
25. november 2001 - 00:01 #10
Mener du bios på bundkortet? Jeg kan Godt navigere rund i bios, men jeg ved ikke hvad jeg skal rette.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. november 2001 - 02:41 #11
Både dit ny GeForce MX400 og det gl. TNT kort er sikkert begge AGP kort?? - Har derfor lidt svært ved at forstå, hvorfor sukos bliver ved med at henvise til BIOS. Det burde jo stå rigtig da TNT kortet har kørt uden fejl. Sukos forklar mærmere/uddyb dim kommentar, ellers kan oerum jo ikke bruge det til noget, vel?

Du kan tjekke flg. hvis du har en Award BIOS:
Under Advanced Chipset Features kontrolleres AGP Aperture Size=64, AGP-4x Mode=Enabled og AGP Driving Control=Auto.
Under Integrated Periphererals - Init Display First=AGP
Er din skærm en gammel sag, da du sætter den til kun 60Hz?

Avatar billede sukos Juniormester
25. november 2001 - 09:10 #12
Jeg havde selv bøvl med en comp, indtil jeg fik sat den rigtige hastighed for agp-porten.

men det lyder nu mere som om det er fordi den bliver for varm.

Har du en kabinetkøler?
Avatar billede oerum Nybegynder
25. november 2001 - 14:02 #13
Skærmen er en Hyundai HT-777oc 1.3A 60/50HZ år 98. Den har Windows drivere.I bios Award setop utility, advanced, Chip configuration, AGP capability: [4xmode], AGP fast Write: [disabled], AGP drive strength: [auto], AGP graphics aperture size: [32mb)har jeg nu ændret til 64 mb, Vidio memory cache mode [uc]. Jeg kunde ikke finde integrated periphererals-init Display first, men i/o device conf. onboard peripheral. resource control, onboard cir i/o Disabled, jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men har ikke ændret ved det. Under egenskaber for skærm, indstillinger, 2 skærmikoner, er det en fejl eller hvad, jeg har ikke rørt ved skærmikonerne. Jeg har sat Gforce 400 mx kort i computeren igen, og venter på om skærmen bliver sort, der er gået 45min. nu. hilsen oerum.
Avatar billede oerum Nybegynder
25. november 2001 - 14:29 #14
Der blev sort skærm efter ca. 1 time, den grøne diode blinkede. Oerum
Avatar billede peet-49 Novice
25. november 2001 - 15:48 #15
Gforce installerer også en standardskærm. Jeg tror dit system går i pause. Prøv, ar sætte din bios til defoult.
Avatar billede oerum Nybegynder
25. november 2001 - 21:35 #16
svar til peet49 Du må uddybe, at sætte min bios til default(vor i bios). Det er muligt jeg er lidt tung, men bios, ved jeg ikke ved meget om. Svar til sukos. Mit kabinet+køler,bundkort Asus a7v 266 acpi,cpu+køler er 1 måned gammelt. svar til halifax: Det er begge 2 AGP kort. hilsen oerum
Avatar billede peet-49 Novice
25. november 2001 - 23:20 #17
I bios har du mulighed for,at loade feefoult, det er normalt tast F5; men du kan læse det i din bios, nederst på siden.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. november 2001 - 23:32 #18
2tror dit system går i pause\" skrevet peet49. En eller anden form for Off eller Suspend mode. Thja.. sort skærm efter ca. 1 time. Kunne lyde som pause, men hvorfor og hvorfor kun skærmen. Det lyder unægteligt noget tricky. Kan der være noget i bios under Power Management Setup?

Bios default vil sige at alle settings indstilles til de mest konservative (sikre) \"fabriksindstillinger\". Jeg tør ikke give et bud på om det vil hjælpe her.
Punktet hedder noget som Load Default Settings eller Load Fail-Safe Defaults. Hvis det prøves, kan der efterfølgende være andre ting som ønskes sat til noget andet end det, \"default setting\" gør. Det kan derfor være en god ide først at nedskrive alle nuv. settings.
Modstykket hedder (i min Award bios) Load Optimized Defaults

Avatar billede halifax Nybegynder
25. november 2001 - 23:38 #19
\"default setting\" kan f.eks medføre, at diskettedrevet disables, ligeså evt. Onboard lyd m.m
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2001 - 20:07 #20
Til halifax!!! Hvor har du det bulschit fra. Alle maskiner kan køre med alt i deefoult mode. Modparten er optimal settings, det er der ikke alle maskiner, der kan køre med. Køre man med ATX, og power management ikke er sat  rigtigt, kan den sætte sig selv i pause under opstert.
Avatar billede oerum Nybegynder
29. november 2001 - 22:52 #21
svar til alle. Det var min skærm  der ikke virkede som den skulle,så den er kasseret. Jeg har nu  købt en ny 17\" TFT skærm, lækkert. Tak for jeres interesse, men jeg har været i tvivl om point for jeres svar, da ingen af svarene førte til problemløsning. jeg vil alligevel give point for interessen. Det bliver en deling af point efter skøn. håber i er tilfredse med det. tak. Hilsen Oerum.