Avatar billede iceday Nybegynder
24. november 2001 - 15:13 Der er 5 kommentarer

Zonealam !!!!!!!!

Hej jeg Bruger eller har brugt zonealam i en uge snart og kan bare ikek finde ud af det lort den siger hele tiden om jeg vil give adgang og der er kommet en fremet ip ind på routeren hvordan bruger man det der skide program ????
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 15:18 #1
Så brug Tiny Firewall i stedet for , den er både nemmere og mere sikker. Du er nu heller ikke så udsat bag router, da de fleste porte er lukket ude fra
Avatar billede tripwire Nybegynder
27. november 2001 - 02:40 #2
ZoneAlarm er faktisk den bedste firewall du kan få, som ikke er hardware baseret... (ifølge flere tests). Under opsætningen af ZoneAlarm kan du sætte sikkerheden op og ned. Næste gang den spørger om du vil give adgang, så sig ned og marker det lille afkrysningsfelt hvor der står \"always block incoming connection\" eller noget lign. Så burde den ikke spørge mere også er du sikker... vær dog lige opmærksom på at du nok ikke bliver hacket, da routeren er en firewall i sig selv. Det er nok din Internet Udbyder\'s centrals computere/servere som rutine tjekker...

TripWire
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 07:19 #3
Ja synd at de tetstfolk ikke har oplevet den en praksis , når ført rigtige hacker er på spil, så ville den aldring få det plus, Igen et bevis form mig, som har prøbet mosten i virkligheden, at man skal tage disse test med et grand salt. Man kan heller ikke se hvor præget de test er.

Der siger min dagligige erfaring, at Tiny Firewall er bedre , den har stoppet hackere, det har jeg ikke oplevet med ZonAlarm, derimod det modsatte. Begge firewall har dog, lige som mange andre stadig huller, som kan udnyttes af smarte hackere. Først nå man kommer til stikket ud, så er man 100 % sikker og dog ,der er lige indbrudstyvene.
Avatar billede tripwire Nybegynder
28. november 2001 - 20:20 #4
Det er korrekt, men ingen software firewall er god... Kun en hardware baseret holder i længden... grunden til at jeg siger zonealarm er bedre er, fordi den bla. andet stopper scriptkiddie DOS attacks på en god måde og ikke bare genstarter maskinen... det gjorde min maskine da jeg testede TINY...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 20:40 #5
Det har jeg aldrig oplevet ske med Tiny, derimod har prøvet at zonealrm er gået død i fobindelse med test på dens egene opgivne testadresser, så den kom ud med programfejl og lukkede ned, midt i et angreb på ens pc\'er, så jeg måtte skynde mig at lukke webbrowseren ned.

SyGates firewall har jeg i fobindelse med test på nortons hjemmese set blive deaktiver udefra, så alt gik lige igenem.

Det eneste tidspunkt hvor jeg har set Tiny Firewall fejle, var under opstart af xp, inden den var tilrettet til brug under XP.