Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 15:10 Der er 75 kommentarer og
1 løsning

Prøv at \"bryde ind\" på min PC

Jeg er hos Eksperten blevet fortalt, at min sikkerhed er i bund. Det tror jeg gerne, men lad det komme an på en prøve:

Jeg har ADSL hos TDC, og min PC er online 24/7
Firewall: ZoneAlarm i standardopsætning
PC fungerer nu og da som server for web-kamera, og der er åben adgang for serveren i ZoneAlarm
Min HP http://hjem.get2net.dk/kulturmani/

Pointene går til den der først kan lægge en besked i folder C:\\Indbrud. Lav venligst ikke alt for meget ravage ud over det :-)

Hvis pointene er helt i skoven, så lad mig det vide.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. november 2001 - 15:17 #1
Tjek evt. selv din umiddelbare sikkerhed på www.grc.com - under sheilds up
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 15:27 #2
isl19960>>Kan du ikke formulere et svar, så jeg kan give dig nogen af pointene. Det var da et godt link!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. november 2001 - 15:31 #3
Det har du så her...

Du har så også set at du kan teste din porte også... ?
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 15:32 #4
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
24. november 2001 - 15:35 #5
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 kan du også tjekke din sikkerhed, måske det samme som adressen fra isl19960. Prøv at slå Zone Alarm fra og se forskellen.
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 15:39 #6
r.hegaard> isl19960 har givet ham et svar og jeg har kommenteret med et direkte link.
kan du så lige forklar hvorfor du kommer med et svar? når du yderligmere selv siger det er nok det samme.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. november 2001 - 15:45 #7
altså du vil have os til at smide en besked i c:/ .. har du en ip =)
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 15:51 #8
Foreløbig tak. Jeg giver isl19960 30 point for et godt link og gemmer foreløbig resten til et eller andet ung (eller gammelt) geni.

Jeg har DL et lille program på 20kb hos Shields Up, så det er nemt at teste. Jeg var totalt usynlig der - også på portene, til trods for, at en gæst samtidig sad og glanede på det kedelige syn af min computer i web-kameraet, dvs. port 80 var aktiv.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. november 2001 - 15:55 #9
ups... du har vist givet mig lidt flere point end det... tak for det... :o)

Spøg til side... jeg går ud fra at det var en fejl... Når du er klar til at afslutte spørgsmålet kan du lige sige til... så opretter jeg et nyt spørgsmål med de angivne point og fordeler dem som du ønsker... er det ikke løsningen på det... ?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
24. november 2001 - 15:55 #10
har prøvet at pinge denne IP, men uden held, er jeg helt på afveje??

80.62.175.143  Port 8080
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 15:55 #11
isl19660>>Nå, pointene gik der altså kage i, hvordan det så kunne gå til? 300 point for et godt link er da vist lige i overkanten? Hvis det unge geni dukker op senere, må du altså ryste op med nogen af dem til betaling.

zyberwizard>>Nu skal det jo heller ikke blive alt for nemt, men læs lige de oplysninger, jeg har givet. Desværre har jeg klumret i det med pointene, så den eneste betaling du får, er glæden ved veludført hackning :-)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
24. november 2001 - 15:56 #12
Han skal nok få point når du ønsker det... jeg er ikke unfair... !!!
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 15:59 #13
fuldstop>>Næh, det er helt rigtigt.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
24. november 2001 - 16:00 #14
Ok - så fortsætter jeg lidt endnu!!
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:00 #15
isl19960>>De er dig ellers vel undt, men man skal betale sine regninger.
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:00 #16
find din ip her www.muip.dk
og læg den her ud så kan vi prøve at fedte lidt med den.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. november 2001 - 16:02 #17
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:04 #18
ja den smutted *S*
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:04 #19
isl19960 15:55:12>>Jo, tak for fair behandling. Når man kan komme ind på Pentagon, kan nok også komme ind på min puter. Og så er det tilmed lovligt, fordi jeg har givet lov :-)
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:06 #20
kan vi få din ip ?
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:06 #21
Min IP: se kommentar fra fuldstop 15:55:47, der altså har et forspring.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. november 2001 - 16:09 #22
0x503eaf8f.boanxx9.adsl-dhcp.tele.dk
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:10 #23
Og?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. november 2001 - 16:12 #24
det var en lille fejl - kom til at trykke enter - jeg bruger den her boks som notatfelt :=)
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:13 #25
Jeg var måske lidt kortfattet (for en gangs skyld). Jeg har lige checket, der ligger ikke nogen besked i C:\\Indbrud, men I er ellers energiske, kan jeg se på ZoneAlarm
Avatar billede fuldstop Nybegynder
24. november 2001 - 16:14 #26
tak, kan du se min IP*sSs*
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. november 2001 - 16:15 #27
han burde ihvertfald kunne se min.......
Avatar billede fuldstop Nybegynder
24. november 2001 - 16:16 #28
Hvad fanden den er jo dynamisk, så op i r....*S*
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:18 #29
kommer min ikke også frem ?
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:23 #30
Vi kan aftale, at den, der lægger beskeden, bare skriver sit brugernavn. Hvis der bliver flere beskeder, kan jeg checke tdsstempel og se, hvem der har vundet. Så det handler ikke om at komme først HER, men om at komme først ind i c:\\indbrud.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:25 #31
Jeg er en hun, og jeg kan ikke se noget. Min IP er IKKe dymanisk, i hvert fald har jeg haft den samme i al den tid, jeg har haft ADSL.
Avatar billede saju-ka Nybegynder
24. november 2001 - 16:26 #32
Grrr, dynamisk ip, hvad er du så bange for \"fuldstop *g*\" self. når du har dsl beholde du din dynamisk ip lidt længere end normalt men det gør dig ikke så sårbar som med en fast ip *g*
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:27 #33
Til orientering: jeg kan se IP på alle alerts fra ZoneAlarm, men jeg kan ikke se, hvem der er hvem, eftersom jeg nu er oppe over 200 adgangsforsøg.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. november 2001 - 16:28 #34
Ipen : 80.62.175.143 ?
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:29 #35
min ip er 62.243,,,,,,,
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 16:29 #36
og prøver forgæves min stopper nu da mine børn kalder.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
24. november 2001 - 16:30 #37
Saju-ka>> enig
Solbjerg>> Det var ikke din IP jeg henviste til, men min egen!

Prøver stadig*s*
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:31 #38
212.10xxxx
217.157xxx
212.242xxx
62.243xxxx
212.88xxxx
har været forbi
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 16:37 #39
og 80.62.xxxx
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 18:34 #40
217.157.9xxx står til lidt af en skideballe. Jeg ved ikke, hvordan det blev gjort: 10.000 forsøg på at komme ind i min PC blokerede puteren fuldstændig. Det eneste jeg havde mulighed for, var at lukke og vente, til angrebet drev over. Elegant var det ikke, og jeg troede egentlig at hackerforsøg foregik mere diskret :-)
Avatar billede solbjerg Nybegynder
24. november 2001 - 20:19 #41
isl19960>>Jeg tager lige navneforandring til kirsten (for det hedder jeg rigtigt), så måske beder jeg under det navn om hjælp til \"regningen\" for opgaven.

Foreløbig er jeg fuldkommen tilfreds med min sikkerhed - og er det stadig, selv om det skulle lykkes for nogen at bryde ind. Det kan i hvert fald ikke gøres på fem minutter.

Zez under nyt navn.
Avatar billede saju-ka Nybegynder
24. november 2001 - 21:12 #42
jeg beklager meget at din puter ikke kunne holde til min port scanner, og den var måske også sat lit agrasivt. sorry.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
24. november 2001 - 22:25 #43
sju-ka>>Det er i orden. Jeg regnede heller ikke med, at det var med vilje, og jeg lægger gerne puter til, at man måske prøver noget nyt.
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 22:30 #44
Hvilken port scanner bruger du sju-ka ?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
24. november 2001 - 22:38 #45
saju-ka>>Undskyld, nu kan heller ikke ramme tasterne mere. Så nu går jeg til køjs og overlader min  pc\'er i jeres kompetente hænder.
Kan dette være en hjælp? Hver 6-7. time både up- og downloader jeg nogle data til og fra serveren i SETIathome projektet, og det er der åbnet for i firewallen. Så hvis I kan \"forklæde\" jeres besked som om den kom derfra?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
24. november 2001 - 22:42 #46
Øh..hvorfor portscanne? Ip adresse: 80.62.175.143:8080. Nå, det har jeg heldigvis ikke et klap forstand på.
Avatar billede saju-ka Nybegynder
24. november 2001 - 22:49 #47
resten>> hehe er du ude på at køre hans maskine i sænk *g*  den hedder portflash, og det er en windows ting (fandt den på tucows), ville lige prøve den, havde ikke regnet med den ville få puteren til at død.

Normalt ville jeg havde brugt min linux box til den slags men den er ved at installere RH7.2 så den kunne jeg jo svært bruge :)

Windows er nu engang ikke godt når man vil ind hos andre uden de sådan lægger mærke til det, må man sige jeg lige har bevist *g*
Avatar billede saju-ka Nybegynder
24. november 2001 - 22:50 #48
hehe du kunne jo havde en brugbar port :)
Avatar billede fralle Nybegynder
24. november 2001 - 22:52 #49
Altså, portscan er ikke et hacker angreb, portscan kigger bare efter åbne porte som så evt. kan bruges...
Avatar billede resten Nybegynder
24. november 2001 - 22:53 #50
nej nej overhovedt ikke det var derfor jeg ikke brugte min jeg gik en anden vej men kunne heller ikke komme igennem så det var jo kun godt :)
nej jeg var nysgerig.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
24. november 2001 - 23:04 #51
Hej boys: Test hos Shield Up OG portscanning siger, at min PC\'er er stealth, hvad det så betyder - jeg går ud fra, at jeg er usynlig.

Jeg har sat ZoneAlarm til \"allow server\" for
Active WebCam
FrontPage2000
MS QManager
SetiSpy (Seti@home client watcher og
setic.exe (cmdline udgave af Seti@home screensaveren)

Jeg hverken låser eller stopper al internet aktivitet, ligesom jeg sjældent låser min hovedør :-)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 00:20 #52
Portscanning er absolut IKKE hacking, hvis det er meningen, at man ikke skal lægge mærke til den. For lidt siden forsøgte 62.175.143xxx sig med 153 forskellige portscanninger, og jeg ku\' næsten ikke åbne et program :-) Hukommelsen blev drænet ud af PC\'eren, og jeg har da ellers 512 Mb plus det løse.
Portene HAR jeg fået scanne hos Shield Up, der meddeler følgende:
Port
Service
Status Security Implications

FTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Telnet
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

SMTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Finger
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

HTTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

POP3
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

IDENT
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

RPC
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Net
BIOS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

IMAP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

HTTPS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

MSFT
DS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 00:28 #53
Nå, nej, det var 62.79.25XXX, der muntrede sig - ikke særlig diskret. Jeg håber, du lærer noget:-)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
25. november 2001 - 02:16 #54
Selv om jeg nu har opgivet at \"bryde ind på din pc\", synes jeg sku det var et godt intiativ! Bl.a. for at teste din egen com. og lade os andre prøve!!!!
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 02:38 #55
Jeg er skuffede over jer. Jeres kriminelle færdigheder og tilbøjeligheder lader meget tilbage at ønske. Min puter stor jo ikke i Pentagon :-)

Jeg deler en smule point ud i morgen, så alle der har forsøgt sig, får noget ud af det ud over fornøjelsen. Lav et svar med begyndelsen af din IP-adresse, så kan jeg se, om det passer...

Håber I har haft det lige så sjovt, som jeg har - portscanninger inkluderet.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
25. november 2001 - 02:51 #56
Ok kirsten, smider lige starten af min ip med det samme 62.243.xxx.xxx.
Hopper nu gerade ins slafhenzimmer , godnat!!
Avatar billede fuldstop Nybegynder
25. november 2001 - 02:51 #57
Kan da godt lige Pinge dig en gang til inden jeg hopper i seng *S*S*
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 02:58 #58
Det var dog en øøøøndig tanke. Ping du bare løs. Se dog venligst nyoprettet spørgsmål, hvor I skal dele 250 point. Jeg har endnu ikke talt, hvor mange der været med i testen, men det er vist ikke over 10 :-)
Avatar billede resten Nybegynder
25. november 2001 - 09:13 #59
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 09:44 #60
Som newbie ville jeg sætte pris på lidt hjælp til at fordele point i http://www.eksperten.dk/spm/138169, så jeg ikke klokker i det [slang fra 1960\'erne] en gang til.
Og hvornår vil det være rimeligt, at jeg lukker spørgsmålet?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
25. november 2001 - 12:58 #61
Testen bliver skudt af kl. 15.10, så har I haft 24 timer til \"indbrudsforsøget\". I skal skal melde jer på http://www.eksperten.dk/spm/138169 inden kl. 16, hvis I vil have point for at ha\' medvirket i testen.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2001 - 07:44 #62
Og hvis en prof hackeer har kunnet bruge din pc til noget så har vedkommende læge været inde og ændre i registreringsdatabasen, så vedkommende har fri adgang frem over.

Det har jeg prøvet på min pc, og har i den anledning måtte reinstallerer 3 gange i løbet af en uge. Dengang brugte jeg ZoneAlarm. For at vise over for mig hvor sårbar denne firewall er , var der en som gik direkte ind på den , imens den stod i lock, jeg kunne ikke komme på netttet, men aligevel kunne vedkommende fortælle mig udførlig hvad der lå på min harddisk.
Avatar billede zed_one Praktikant
26. november 2001 - 08:16 #63
kharder er du sikker på at det ik kun var dine shares han ku se?
Avatar billede dmcn Praktikant
26. november 2001 - 08:32 #64
kharder : No offence, men din \"test\" giver jeg ikke meget for. Jeg har været på Nettet i over 4 år, har aldrig brugt firewall (ikke engang antivirus), og har aldrig måttet geninstallere pga. uvedkommendes besøg - endsige haft problemer, der kunne føres tilbage til hackerbesøg.
Hvorfor er netop du så udsat?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
26. november 2001 - 08:39 #65
Hmm .. må tilslutte mig n0rmality.
Jeg har siden \'97 haft internet hjemme og har aldrig brugt skyggen af en firewall og i 4 år nu intet antivirus program.

Jeg har haft FAST IP som næsten er common knowledge blandt mange herinde i snart 7 mdr. og ikke EN gang er jeg blevet forsøgt hacket .. har ikke haft noget close encounter med nogen variant af \"Code *\" og har ikke haft virus i 4 år.

kharder, no offence .. men jeg tror at du er *lidt* paranoid med \"sikkerhed på nettet\" ...
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2001 - 08:51 #66
Man skal aldring sige aldrig. Problemet er netop at bliver man hacket af en af dem der ved hvad de laver, så ser man det ikke, og det er ikke engang sikkert, at man nogensinde opdager det. Jeg opdagede det kun fordi jeg fant mærkelig, at der var en fra frankring, der var så interesseret i min ip, derfor blev min pc sikkerhedstjekket. Den var positiv. Efterfølgende blev den så tjekket flere gange i løbet af ugen, og blev fundet tegn på at han igen havde været der. Først efter at vedkommende havde fået en repremande, var det slut.

Det sidste åbenlyse tilfælde jeg har været ude for var her for nyglig, da der var en amerikaner, der syntes det var morsomt at bruge min mailserver til at sende spame fra. 108.000 mails nåede han at sende (troede han) fra forskellige postservere over øst fra, før jeg fik ændret min ip , i forbindelse med skift fra 1 megmodem til router. Jeg lukkede ham bl.a ude med min firewall, så han ikke kunne sende, men ændre også på sikkerhedsinstillingerne  på min mailserver, så der kun kunne sendes fra lokale mailadresser.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. november 2001 - 09:03 #67
\"derfor blev min pc sikkerhedstjekket. Den var positiv.\" > Hvordan positiv? Forstået på den måde, at der lå en server-fil på den, eller?
Avatar billede zed_one Praktikant
26. november 2001 - 09:58 #68
og checket med hvad?
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
26. november 2001 - 10:00 #69
kan man spore en ip til en enkelt person eller er det mere diffust
Avatar billede zed_one Praktikant
26. november 2001 - 10:19 #70
det kan man vel hvis man skal tro på det fedeste spil PT, Uplink! :)

aj...man kan vel hvad man vil...men det er nok ik noget du kommer til at sidder derhjemme og lave :)
Avatar billede fralle Nybegynder
26. november 2001 - 12:18 #71
Jeg må nok også sige at denne test er lidt klam for lige præcis ZoneAlarm kan ikke sporer et scan fra fks. NMap, du skal bare give den en speciel command og så opdager ZoneAlarm ikke engang at jeg har scannet din com for søde porte... Altså alle kan vel lege script kiddies og sidde og scanne din given ip for porte med en portscanner.? ---Jeg vil også give jeg andre ret at jeg har aldrig værert udsat for noget slemt... Hvis man bare tænker sig lidt om kan man beskytte sig mod script kiddies uden at bruge nogen firewall eller antivirus, men hvis den dygtige hacker beslutter sig for at owne din box så er det i og for sig lige meget hvordan du end hopper og springer på dine ZoneAlarm eller andre... -out...
Avatar billede fralle Nybegynder
26. november 2001 - 12:18 #72
mod=med...
Avatar billede dmcn Praktikant
26. november 2001 - 13:47 #73
\"kan man spore en ip til en enkelt person eller er det mere diffust\"
Du kan spore den til en internet-udbyder, men der forsvinder dit spor. For at fortsætte skal du have et præcist tidspunkt for hvornår IP\'en blev brugt, samt en dommerkendelse - held og lykke! :)
Avatar billede saju-ka Nybegynder
26. november 2001 - 17:11 #74
tja 1 firewall er bedre end ingen firewall, men som andre også har sagt så kan en firewall kun holde søndags hackere ude;)

De siste få hardcore dem kan man ikke gemme sig for, elle jo men kun hvis man fjerner stikket til nettet. også er de  vel lige hved at komme ind af strømkablet, så den eneste måde at holde sin PC 100% sikker på, er ikke at have nogen PC :)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 07:02 #75
Brug neomonitor, så kan man få logget alle ip adresser, som kommer i berørring med ens netkort.
Avatar billede saju-ka Nybegynder
27. november 2001 - 11:07 #76
tja, men man skal jo også sove engang imellem, og mens du sover sker der sjove ting med din puter :)