Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Adsl + hub

Hej kloge hoveder...!
jeg har sat en adsl forbindelse op og jeg har så sta sen til en 8 ports hub. Vi sidder 7 computere sluttet til hub\'en og netværket virker fint, men der er kun 2 af computerne der kan komme på internettet. Hva er vores problem..?
Gulsovs
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. november 2001 - 13:20 #1
Pcerene skal sættes op til jeres router hver for sig. De skal sættes så de får deres lokale IP-adresse fra routeren.

prøv at lave ipconfig på en maskine der kan komme ud og også på en der ikke kan. Så kan du se forskellene.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:20 #2
Kan de 7 computere se hinanden i netværket?
Avatar billede sputnik.dk Nybegynder
24. november 2001 - 13:20 #3
Muligvis er der mangel på IP-adresser på din linie.
Ved du hvor mange du har ??
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:22 #4
Computerne ka godt se hinanden..! Men hvordan får man dem til at være på nettet..?
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:24 #5
kan det være noget med gateway..?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:25 #6
Ja, alle skal have samme gateway
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:26 #7
og det ordner man inde i tcp/ip protocolen?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:28 #8
Ja, netværksindstillingerne skal være ens på alle computere pånær ipadressen.
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:28 #9
prøver lige...!
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:30 #10
skal det også gøres på tcp/ip opkaldskortet..!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:31 #11
Nej, det skal ikke ændres. Det glemte jeg lige at skrive....
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:32 #12
Hva skal ik ændres..?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 13:33 #13
Du har 2 netkort i maskinen, der har selve internetforbindelsen, ikke?
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:36 #14
Nai..! Vi har 7 maskiner på et netværk via  hub men kun 2 kan komme på nettet..!
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. november 2001 - 13:36 #15
højreklik \'andre computere\' og vælg egenskaber.
klik på linien TCP/IP og vælg egenskaber igen.
på fanebladet gateway skal der enten slet ikke stå noget eller stå IP-nummeret på jeres router.
på fanebladet IP-adresse skal der være valgt \'Hent autimatisk en IP-addr\'

mvh JakobA
Avatar billede gulsovs Nybegynder
24. november 2001 - 13:39 #16
det er der også men hvordan finder jeg gatewayen til routeren..=
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. november 2001 - 13:59 #17
lav en ipconfig på en af de PCer hvor det virker.
(På næsten alle standardsetups er de 2 sidste numre i routerens IP  0 og 1)

PS: når du ændrer så husk hvad der stod før, Det kunne være i har en lokal server på kontoret som de 5 med vilje er sat op imod :-))

ipconfig laves ved:
win95, win98, winNT:  ååben et doswindue og skriv  > ipconfig
nyere windows:  startknap, kør..., winipcnf (eller noget i den retning)

mvh JakobA