Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

iFrame tags ?

Som bekendt kan Netscape ikke læse iFrame, men bruger derimod iLayer.

Hvordan er den korrekte syntaks for at sikre at både iFrame og iLayer vises - er det:

1.)
<iFrame></iFrame>
<iLayer></iLayer>

... eller er det:

2.)
<iFrame><iLayer></iLayer></iFrame>

... og hvorfor ?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:24 #1
... eller det er måske helt ligegyldig ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. november 2001 - 09:29 #2
nr 2. virker hvertfald, den bruger jeg selv
Avatar billede iceday Nybegynder
24. november 2001 - 09:33 #3
nr 2.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:34 #4
Mit \'problem\' er ikke at få det til at virke, det gør det såmen. Jeg er interesseret i at forebygge fejl i andre browsere end min egen :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:35 #5
iceday >> Hvorfor den ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. november 2001 - 09:38 #6
her er et eksempel jeg selv bruger og den virker i både IE og NS

<iframe name=\'iframe\' src=\'forside.php?Bruger=<?php echo $Ryger; ?>\' width=100% height=600 frameborder=\"0\" scrollbar=\"auto\" >
<ilayer name=\'iframe\' src=\'forside.php?Bruger=<?php echo $Ryger; ?>\' width=100% height=600 frameborder=\"0\" scrollbar=\"auto\" >
        </ilayer></iframe>

der er godtnok lidt phpkode i, men det betyder ingenting
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:40 #7
fri-hash >> Hvad har du testet på IE 4+ / NS 4+ ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. november 2001 - 09:49 #8
IE5.0 og NS6.0
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
24. november 2001 - 09:51 #9
fri-hash >> Oki \'Så langt så godt\' :)

... vil godt lige en tak længere ned ... venter lidt ... måske andre ...
Avatar billede jacobve Nybegynder
24. november 2001 - 13:15 #10
endnu en kommentar:

Der er diskutteret iFrame/iLayer på livet løs her. Og som jeg ser det så er konklusionen at iLayer er til NS4.x, mens Iframe benyttes af IE (ved ikke lige hvor langt ned) og NS6
http://www.eksperten.dk/spm/45651