Avatar billede lapsen Nybegynder
23. november 2001 - 23:31 Der er 15 kommentarer

Autostart virker ikke.

Mit CD-Rom-drev starter ikke automatisk op, selvom jeg har vinget af i \"Automatisk besked når CD indsættes\".
Problemet er i øvrigt det samme for mit brænder-drev.
Avatar billede Beach Mester
23. november 2001 - 23:34 #1
Hvis der ikke ligger en fil der hedder autorun på cdén så starter den ikke op med mindre det er en audio cd!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
23. november 2001 - 23:38 #2
Filen hedder autorun.inf og kan bla se sådan ud:
[autorun]
open=pda.exe

Her er det så pda.exe filen der bliver startet når en cd bliver lagt i drevet!
Men hvis filen autorun.inf mangler så er der ikke noget der starter!

//Beach
Avatar billede lapsen Nybegynder
23. november 2001 - 23:47 #3
Drevet starter aldrig op når der lægges noget deri. Heller ikke ved audio. Desværre.
Avatar billede Beach Mester
24. november 2001 - 00:01 #4
Har du prøvet med en skive der HAR en autorun.inf fil?

//Beach
Avatar billede lapsen Nybegynder
24. november 2001 - 00:28 #5
Ja, pc-en er et år gammel og det har aldrig fungeret. Måske er det et dårligt CD-Rom drev (creative 52x), men det undrer mig bare at det også gælder for min brænder.

Lapsen.......
Avatar billede Beach Mester
24. november 2001 - 00:29 #6
Det lyder ikke sansynligt at det er din hardware. Prøv at lade den stå åben et par timer!
Avatar billede klatten Nybegynder
25. november 2001 - 02:28 #7
Lyder underligt...!
Vil foreslå en opdatering af BIOS!
Avatar billede the_email Nybegynder
25. november 2001 - 18:42 #8
Det skete også  for mig, jeg har også et Creative 52x og en dag ville den pludselig ikke kører Autostart, men boot den ind i DOS, kør WinME installationen igen UDEN at formattere, det virkede her.

TheEmail.
Avatar billede lapsen Nybegynder
25. november 2001 - 18:50 #9
jeg vil prøve dit forslag senere, det lyder lidt ud over mine evner. Forøvrigt er jeg ved at være så træt af drevet (det bliver ofte ved med at køre uden grund) at jeg overvejer at skifte det ud. Tak til jer begge ind til videre :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
25. november 2001 - 18:53 #10
Hvis forslag, vi er 3 der har givet et indlæg.
Avatar billede lapsen Nybegynder
25. november 2001 - 19:04 #11
Undskyld - jeg havde overset Klatten. Jeg har fået BIOS opdateret tidligere - så det dropper jeg nok.
Tak til alle 3 indtil videre :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
25. november 2001 - 20:33 #12
De´ bar´ total´ iorden it-smag-smag-smag-smag.....
Avatar billede klatten Nybegynder
29. november 2001 - 11:10 #13
Prøv at download TweakAll

Der kan du pille ved bl.a. autorun
http://www.abtons-shed.com/tweakall/tweakall.htm
Avatar billede lapsen Nybegynder
29. november 2001 - 18:04 #14
Tak for tippet. Jeg var inde og kigge på tweakall, men umiddelbart er det ikke noget jeg har lyst til at forsøge mig med - men tak for hjælpen :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 15:31 #15
Lukketid !