Avatar billede t-man Nybegynder
02. juni 1999 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installere ny HD

Er der en her der ved hvordan jeg kan installere en ny hd?? (jeg har den nye hd''en (vil i ikke nok lade vær med at bruge ord som jumper))
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 22:18 #1
Du åbner din pc'er finder et ledigt interface kabel det er et bredt grå kabel som er forbundet mellem dit motherboard og hardisk / cdrom drev.

Sæt dette brede kabel som du har fundet ledigt til din hardisk find et ledigt strøm kabel sæt det i din hardisk.

Start din pc'er og gå ind i din bios, normalt gøres dette ved at taste på f1 eller f10 eller Esc nu kommer du ind i din bios og her finder du en funktion som hedder detect hardisk og vupti med lidt hedl og lfid du har et drev mere.

Avatar billede hojben Novice
02. juni 1999 - 22:19 #2
Den nye HD??? Hmmm lade være med at bruge ord som jumper... hvordan kan man det?? Anyway... din primære HD er Master og din sekundære HD skal være Slave. Du kan som regel se på HD'en hvilke 2 ben der hører til slaven. Hvis ikke så er det som regel altid de midterste ben i samlingen af ben. Der skal du sætte "hopperen" og lade BIOS finde HD'en. (Kender du ikke jumper?)

Højben
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 22:19 #3
Du må havde en manuel til dit mother board som kan hjælpe dig lidt på vej, det er ikke sikkert at du kan undgå at komme til at rode lidt med en jumber da denne bestmmer hvordan din hardisk virker på din pc'er.
Avatar billede t-man Nybegynder
02. juni 1999 - 22:23 #4
er det lige meget om det er grå kabel der gå til cd der bliver sat til hd'en eller SKAL det være fra den anden hd (den der bliver "master")?????
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 22:25 #5
Brug den som går til din cd'er så skal du ikke ændre på jumber opsætning.
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 22:26 #6
Dit nye drev først og så cdrom.
Avatar billede t-man Nybegynder
02. juni 1999 - 22:27 #7
tak
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 22:28 #8
Ok har du problemer med det så kom blot tilbage så skal vi nok få det ordnet.
Avatar billede barhan Nybegynder
03. juni 1999 - 21:14 #9
Så blev det problem løst
Avatar billede cybles Nybegynder
03. juni 1999 - 21:17 #10
Hvis bare det altid var sådan så var livet meget nemmere :-)
Avatar billede t-man Nybegynder
04. juni 1999 - 14:31 #11
er der lige en her der skal sige mig hvad jumpe er?
Avatar billede t-man Nybegynder
04. juni 1999 - 15:02 #12
den hd jeg skal have som master og slaven kolidere!!!! De har sig en lille magtkamp ;-)