Avatar billede robse2000 Nybegynder
23. november 2001 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Illustrator kører ekstremt langsomt !!!

Hejsa

Nu har jeg ikke arbejdet med Illustrator i noget tid, og så opdager jeg pludseligt, da jeg i dag ville ha\' lavet et logo, at programmet kørte ENORMT langsomt...
Det er meget underligt, da det egentlig altid har kørt meget fint og smooth...Det er version 9.0.

Jeg kan ikke rigtig se hvor jeg kan tildele mere hukommelse, som man jo kan i Photoshop...

Er der andre muligheder end en reinstall ??

Robert
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 22:06 #1
Har du Norton Antivirus der kører?

Det kan være den der hele tiden checker din fil der hedder navn.ai

Inde i NAV kan du få den til at lade være med at checke filextension *.ai
Avatar billede aeblenet Nybegynder
23. november 2001 - 23:11 #2
Hej robse2000

Genstart din maskine. Hvis Ill9 så kører normalt, er det din schratch-disk den er gal med.
En schratch-disk er en del af din harddisk (al den ledige plads), der bliver brugt til at oprette usynlige kopier af samtlige handlinger i dit dokument. Alle kopierne fylder det samme som dokumentet selv, derfor kan en schratch-disk ofte hurtigt blive \"fuld\" af disse usynlige filer. Problemet er løst ved at vælge en anden schratch-disk i \"General Preferences\" eller at genstarte en gang imellem, hvis du ikke har mere end den ene harddisk.

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 08:24 #3
Virker det stadig ikke, så prøv at \"rense\" din registreringsdatabase - det kan gøres med programmet regclean, det er ofte svarret på problemer af den karakter, især hvis alt andet ikke virker - men prøv først lige den medschratch-disken som \"aeblenet\" omtaler!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. november 2001 - 10:23 #4
Regclean kan hentes her og den er ganske rigtig et godt lille værktøj jeg selv bruger jævnligt.

http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/search.html?Usrt=rel&b=uk&link=1&search_max=12&Utext=regclean&UTcat=
Avatar billede robse2000 Nybegynder
30. november 2001 - 22:46 #5
Jeg geninstallerede. Det var eneste mulighed. Men i får tak for jeres hjælp allesammen.

Avatar billede robse2000 Nybegynder
30. november 2001 - 22:47 #6
Point tilbage til mig.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. december 2001 - 09:03 #7
En regclean havde nu nok gjort det samme!