Avatar billede latex Nybegynder
23. november 2001 - 21:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Måske simpelt, måske dumt spørgsmål...

Hejsa. Jeg er lige begyndt at sætte mig ind i MySQL, og vil gerne lave en script, der tæller hvor mange gange der er der er trykket på et link. Det antal vil jeg gerne have lagt med i en MySQL database, og så havde det vist på skærmen. Hvordan gør jeg det?? Det skal nogenlunde det sådan her ud på skærmen:

artikel - læst 71 gange

hvor 71 er det antal af gange der er trykket på linket artikel...Er det svært at lave, og hvordan får jeg startet på det??
Avatar billede tmceu Praktikant
23. november 2001 - 22:03 #1
Alt er jo relativt, men næh det er ikke svært. Hvilket server-side sprog bruger du ?
Avatar billede latex Nybegynder
23. november 2001 - 22:22 #2
Mener du om jeg bruger php? Det gør jeg...
Avatar billede morw Nybegynder
23. november 2001 - 22:56 #3
$sql = \"UPDATE links SET antalklik = antalklik+1 WHERE id = $link_id\";

$result = mysql_query($sql)or die(mysql_error());
Avatar billede latex Nybegynder
23. november 2001 - 23:06 #4
Jeg aner ikke hvad det der kode betyder??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. november 2001 - 23:19 #5
:(
Så er du nok nødt til at læse lidt mere sql eftersom dette er noget af det mest simple du kommer ud for...
Avatar billede latex Nybegynder
23. november 2001 - 23:34 #6
nå okay, men så lukker jeg spørgsmålet igen!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. november 2001 - 23:42 #7
Det kan du så ikke tillade dig eftersom morw faktisk kom med det rigtige svar....