Avatar billede erfred Nybegynder
21. marts 2000 - 22:01 Der er 6 kommentarer

Skærm slukker periodisk

Compaq quvision 200 modell 400 slukker periodisk måske straks, eller efter 30 min.
Har nogle af jer et forslag til løsning
af problemet.
Kun svar på modul eller komponentniveau har interesse
Avatar billede knarf Nybegynder
22. marts 2000 - 23:36 #1
Har du været inde i egenskaber og tjekker at det ikke er din strømspare funktion der hele tiden slukker din skærm
Avatar billede janthorsoe Nybegynder
23. marts 2000 - 13:36 #2
prøv lige at chekke din bios  opsætning.
kig efter power management der står måske noget om din skærm
Avatar billede kotelet Nybegynder
23. marts 2000 - 14:31 #3
Det er næsten med sikkerhed din strømspare funktion i windows. Højreklik på skrivebordet, klik egenskaber, klik på fanen pauseskærm. kig i bunden af vinduet. Der skulle gerne være nogen optioner om lavenergi/standby mm. Her kan du ændre disse indstillinger.

Hvis dette ikke løser problmet KAN du kigge i din BIOS opsætning, men hvis du ikke har en større viden inden for computer, vil jeg STÆRKT fraråde at du selv piller ved det. Få en professionel til det.

Kotelet
Avatar billede erfred Nybegynder
23. marts 2000 - 18:09 #4
Beklager, men der er faldet lidt tekst ud ved spørgsmålet idet skærmen skriver " high powerfejl" i sit display. Det var derfor at svarønske
gik på komponent eller modulniveau i selve skærmen
Avatar billede jchris10 Nybegynder
14. april 2000 - 10:22 #5
Hvis du ved lidt om hvad du laver, så kan du prøve at se på højspændingsdelen. Der sidder i "lille", som regel sort, klods (5cm x 7cm x 2cm) som er højspændingstransformatoren. Jeg har selv en skærm der er lidt træg til at starte med det hjælper at stille gitterspændingen lidt op. SKÆRMEN HAR DOG IKKE GODT AT DETTE, DET NEDSÆTTER DEN LEVETID BETYDELIGT. Gitterspændingen kan du højst sandsynligt indstille på siden af HSP-trafoen. Jeg lover ikke at det virker, med det er måske et forsøg værd.
Avatar billede erfred Nybegynder
17. april 2000 - 23:13 #6
Når skærmen skriver "high powerfejl" i dispaly skal der slukkes og tændes igen på afbryder.Jeg tror nærmere at det evt.kan være sikingskredsløb eller strømforsyning der er fejl i, men det er ikke let uden diagram.
Er der slet ingen edbteknikere der ser denne hjemmeside?