Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
23. november 2001 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Switch eller hub....hvad skal jeg vælge?

Så har jeg langt om længe fået Orange til at ombytte mit ADSL Modem til en router (TECOM).

Nu står jeg så og vil ud imorgen lørdag og købe mig enten en switch eller hub, men hvad skal jeg vælge.

Jeg skal ha\' 3 computere koblet op på samme adsl - hvoraf de 2 er pc og den 3. er MAC. (Håber ikke det vil skabe et problem). Plus 2 webcam\'s. Der er netværkskort i alle computere.
Nå, men er der nogen der kan åbne lidt op for hub/switch - verdenen, og hjælpe mig?

Steff
Avatar billede maxwell Nybegynder
23. november 2001 - 19:11 #1
hvis det bare er til et hjemmenetværk, så skal det være hub\'en. Switch\'en er alt for dyr. Gå efter en 10/100 MBit gerne f.eks. 3Com..
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
23. november 2001 - 19:42 #2
men kan den godt arbejde sammen med både mac og pc?
Avatar billede bigo Nybegynder
23. november 2001 - 19:48 #3
en switch i dag kan du sagtens få for en plov. ..eller mindre.. (afhængig af antal porte, mærke/kvalitet)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
23. november 2001 - 19:51 #4
er der et sted i kan anbefale jeg skal købe?
Avatar billede sukos Juniormester
23. november 2001 - 19:52 #5
Du bruger TCP/IP til at komme på nettet, og det fungerer også fint med en MAC. Men for at dele et drev loaklt, er du nødt til at bruge et \"konverter\"-program.
Avatar billede sukos Juniormester
23. november 2001 - 19:53 #6
Avatar billede jtt Nybegynder
23. november 2001 - 21:15 #7