Avatar billede ulv|king_cain Nybegynder
23. november 2001 - 15:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lorte TB 8)

Jeg har en TB 1400 og et a7v133 Mobo - når jeg prøver at clocke den nægter den pure at starte op ( Selv hvis jeg clocker den ned) Det er totalt lige meget hvad jeg sætter fsb og * til, den nægter at starte op..
Min køler er btw den gamle Fop38 / Mener det er wbk 38 den hedder nu..

Nogen forslag?
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
23. november 2001 - 15:10 #1
du skal i hvert fadl opdatere din bios....
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
23. november 2001 - 15:10 #2
hej Ulle...
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 15:10 #3
Mener der er en BIOS indstilling der hedder \"speed error hold\". Check om den er slået fra.
Avatar billede ulv|king_cain Nybegynder
23. november 2001 - 15:13 #4
Hey Uni 8) - Prøver lige at tjekke vender frygteligt tilbage...

Har btw prøvet alle vcore settings...
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
23. november 2001 - 15:14 #5
Er den låst op? Men det er nok ikke problemet, hvis du heller ikke kan stille på fsb alene uden den går i sort.
Avatar billede ulv|king_cain Nybegynder
23. november 2001 - 15:18 #6
Der er intet i bios der hedder noget med Speed error...

Den er ikke æåst op - men er det nødvendigt?

Mente jeg ellers ikke at det var men kan da være at jeg lige skulle fixe then 8)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
23. november 2001 - 15:22 #7
Har du en scsi controller el. lign. ? For sådanne kort kan ikke klare ret megen OC af FSB. Og så skal den låses op. Men på nogle bundkort (kender ikke lige dit) går systemet i sort, hvis du stiller på multiplieren på en låst CPU.
Avatar billede ulv|king_cain Nybegynder
23. november 2001 - 15:30 #8
Har ingen controllers - eller noget der ikke burde kunne klare bare en lille smule...

Jeg ved heller ikke om det lige er På asuses a7v133 at den går i sort - jeg fatter bare ikke at jeg ikke kan ændre den bare en lille smule..

jeg kan ikke engang stille den på 100fbs og 14*

Eller noget andet der giver omkring de 1400..

Så jeg kan endligt ikke se hvad der skulle være galt andet end at jeg skal låse den op.

Problemet ved det her lorte mobo er bare at der ikke er nogen bios reset jumper - så skal sidde og vente på at det løber tør for strøm på cmos batteriet (Har prøvet med en skruetrækker)

Men jeg prøver sq lige at låse det pis op then - kan jo være at man er heldig 8)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
23. november 2001 - 15:52 #9
Så er det jo nok en fsb 266 CPU med multiplier på 10.5. Så skal den i hvert fald låses op, hvis du vil køre 14*100 på den.

Ja så er det jo dejligt at OC med dip-switche som i gamle dage, så man ikke mister sin toptunede CMOS hver gang man laver lort i den:-)
Avatar billede ulv|king_cain Nybegynder
23. november 2001 - 16:23 #10
Jeg kører nu 143*10.5 Så endelig er det lykkes mig at få lidt fart på lortet takker mange gange for hjælpen 8)

WEEEEEEEEEEEe 8)