Avatar billede skaarup Nybegynder
23. november 2001 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Deling af internetforbindelse

Jeg har et problem med at dele internetforbindelsen på mit 2 maskiner store netværk.

I PC1 sidder 2 netkort. Det ene har forbindelse til internettet og det andet til PC2 med et crossover kabel. Netvæerk ml. de 2 maskiner fungerer fint begge veje over ipx/spx. Så skulle jeg jo gerne kunne gå på internettet fra PC1 via PC2. Det kan jeg bare ikke. Jeg har delt internetforbindelsen på PC2 på det netværkskort, der forbinder de 2 maskiner og bruger TCP/IP til formålet. Jeg kan bare ikke få forbindelse på PC2. Hvad kan der være galt? Jeg har BB ADSL.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. november 2001 - 14:02 #1
Du skal dele internet forbindelsen på det netkort som har adsl. Så skal du give din anden netkort fast ip, og den anden maskine, skal hente sin ip automatisk. Der skal selvfølgelig været installeret tcp/ip på begge maskiner
Avatar billede skaarup Nybegynder
23. november 2001 - 14:21 #2
Det er da noget usorteret bavl jeg selv skriver.

Det er i PC2 der sidder 2 netkort og PC1 jeg ikke kan gå på nettet fra, men ellers er det rigtigt nok. Jeg vil prøve din løsning, men jeg er desværre ikke hjemme før i aften
Avatar billede zred Nybegynder
23. november 2001 - 14:23 #3
Mit forslag er at du køber et hub......... så går internettet lig ehurtigt på begge computere...... og du ka oxo bruge det hvis du skal holde netparty..!
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. november 2001 - 12:56 #4
Husk at sætte din internet-maskine om som enten proxy (brug AnalogProxy fra www.analogx.com) eller som gateway - det skulle klare problemet:-)

/J
Avatar billede bossyboy Nybegynder
26. november 2001 - 15:01 #5
Jeg har selv et netværk med deling af en internetforbindelse! til det formål bruger jeg sygate 3.1. dette program opretter en gateway på den du vælger at køre som server og den anden kan så benytte denne gateway hvis du altså har installeret client programmet på clienten! jeg har også prøvet analogx proxy server og den er osse udemærket og utrolig nem at bruge men den har en del begrænsninger!
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. november 2001 - 15:09 #6
Er Sygate gratis, eller skal det regges efter 30 dage?
Avatar billede skaarup Nybegynder
26. november 2001 - 16:48 #7
Problem solved! Tak for hjælpen.
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. november 2001 - 19:37 #8
Det var så lidt:-)
/J