Avatar billede toftevej Nybegynder
23. november 2001 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar 16mb ram

Jeg har \"arvet\" en ældre bærbar. Der ligger win98 på den, men da den kun har 16MB ram, er hd\'en ved at swappe sig ihjel.

Kan man ligge CE på den, eller skal jeg prøve at finde win 3.11 disketterne :-( ?
Avatar billede sakjk Nybegynder
23. november 2001 - 13:20 #1
Hvad med at overfører data via et godt gammeldav\'s nul-modem kabel, så kunne du jo fx installere 3.1, 3.11 eller linux, så skulle der ikke være noget problemer.

Eller må du skaffe dig et eksterns cd-drev der kan tilsluttes parrallelporten...

held og lykke
Avatar billede toftevej Nybegynder
23. november 2001 - 13:33 #2
?? Hmmm hvordan gør jeg ????
Avatar billede sakjk Nybegynder
26. november 2001 - 14:33 #3
Først og fremmest skal du have fat i nogle gamle dos disketter. Men det skulle nu ikke være noget problem. Efter af Windows\' patent på dos er ophørt kan man finde dos mange steder på nettet. Jeg tror til og med du kan finde det til gratis download ved MS selv.
Så skal du have fat i et program, så du kan overfører data fra en computer til en anden via et nul-modem-kabel. f.eks. FXlinks. Det kunne du såmænd få af mig, hvis du ville. Det er vist så gammelt, at ingen har rettighederne til det længere.
Og så skal du såmænd bare overføre installationsfilerne til din bærbare, og efter det så kan du installere løs...
Det lyder naturligvis en smule besværlig, og du kan jo stadigt vælge at finde 3.1 el. 3.11 på disketter et eller andet sted...måske til og med på MS eget site.