Avatar billede adampio Nybegynder
23. november 2001 - 13:14 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

I hvad for et program er det bedst at lave hjemmeside?

Jeg er herrens mark. Jeg prøver at lave hjemmeside. Jeg prøver at lave den i Publiher så i Draw 6, men nu har jeg fået Flash og SViSH v.2. Kan man overhovedet lave en hjemmeside i Flash eller SViSH eller kun elementer til hjemmeside? Jeg kan bl.a ikke få billeder overført fra andet program til SViSH.
Jeg har lavet en kort reklamefilm men i SViSH men kan ikke overføre den til Publiher. Hvad skal jeg gøre?
Hvad vil I anbefale, jeg skal bruge til Hjemmesiden?
Hilsen
Adam
Avatar billede tino_dk Nybegynder
23. november 2001 - 13:16 #1
Hmmm man lære ikke bare Flash, men et godt program er: FrontPage 2001 & Dreamweaver 4

Det er de bedste hjemmeside programmer
Avatar billede tino_dk Nybegynder
23. november 2001 - 13:17 #2
Og de er næmme at finde ud af!!!!!!!!!!!

Avatar billede dr.tynell Nybegynder
23. november 2001 - 13:18 #3
Det aller bedste er helt sikkert at skrive det fra bunden i ren html (altså notepad) - eller en anden teksteditor. Så har du FULD kontrol over alt!
Avatar billede flyhigh Nybegynder
23. november 2001 - 13:24 #4
dr.tynell:
helt klart =)

adampio:
jeg ville bruge notepad, dw4 og flash, til at lave siderne i.
Avatar billede resten Nybegynder
23. november 2001 - 13:26 #5
Hvis du er nybegynder som det ser ud til så brug Frontpage den er rigtig god til en start.men du skal bare være sikker på at din side understøtter det.
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 13:26 #6
Brug DW4, da FrontPage har det med at lave en hel masse fejlkoder.. Men notepad og HTML fra bunden er den sikre måde at lære det hele på...
/Marty
Avatar billede resten Nybegynder
23. november 2001 - 13:28 #7
marty> er frontpage ikke html.
Avatar billede tino_dk Nybegynder
23. november 2001 - 13:31 #8
Jo det er rigtig nok, meeeennnnnnnnnnn

hvis han ikke lige kender så meget til det!!!!!
så sitter man sig ikke ned og begynder at skrive rent HTML!!!

Tino
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 13:53 #9
Resten>> Jo, det er DW4 osse. Du laver jo ikke hjemmesider uden HTML, hvis du ikke er haj til flash ASP CSS eller sådan noget. Ta\' en slapper.
/Marty
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 13:54 #10
Tino>> Jo, man gør. Gå ind på http://www.htmlgoodies.com
Tag en HTML-tutorial her, så er du rustet til at starte. Køb osse IDC-hæftet HTML4.
/Marty
Avatar billede repsac Nybegynder
23. november 2001 - 13:55 #11
c:\\windows\\notepad.exe
c:\\winnt\\notepad.exe

Eller brug et program der kan highlighte din kode (Jeg bruger www.editplus.com ...)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 13:55 #12
marty>> Du kan ikke lave hjemmesider i CSS eller ASP ;)
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 13:59 #13
Hvorfor ordkløver i med mig?
Magik>> nå, hvad så?
Avatar billede adampio Nybegynder
23. november 2001 - 14:02 #14
Det er fint nok. HTML koder og så videre...!
Sidste gang har jeg lavet sider i publiher. Er det helt forkert?
Kan I så sige mig, hvorfor kan jeg ikke overføre en kort animation fra SViSH til andet program?
Eller hvad skal jeg gøre for at kunne gør det?
adampio
Avatar billede repsac Nybegynder
23. november 2001 - 14:02 #15
Hvis du mangler HTML, CSS, ASP, PHP, MySQL-tutorials så kig forbi henholdsvis www.html.dk og www.webcafe.dk ...
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 14:05 #16
Magik>> Databaser. Bliver lavet i HTML.
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 14:07 #17
Siderne altså.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 14:17 #18
marty>> Du kan ikke bilde mig ind at du kan lave en hjemmeside i CSS eller ASP uden brug af et eneste HTML tag ;)
Undskyld at jeg er efter dig - driller bare :)
Avatar billede adampio Nybegynder
23. november 2001 - 19:25 #19
Jeg kan se, at jeg har skabt en form for diskusion her. Ok. jeg er i gang, efter repsac\'s henvisninger, at lærer html koder fra de to sider, han nævnte. Men ren teknisk: grafik - skal jeg også hente al min grafik og placerer den i notesblok? Hvad så, hvis jeg vil har tabeler. Kan nogen fortelle mig, uden at bruge det der CCp,SSG DDE eller lignende hvordan jeg skal fortsætte?
Lad os nu se, jeg fik fat i html, som jeg tror jag kan anvende. Hvad så mere, grafik, billeder. Kan jeg f.eks. overføre min lille animation, som jeg har lavet i Flash, overføre til natesblokken?
Hvad så med tabeller, hvor jeg skal opbygge dem? Kan jeg gør det i publisher ov overføre dem til notesblok og bygge en hjemmeside på den måde?
Hjæææællllpppp!!!!!!
adampio
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 19:31 #20
Magik>> det prøver jeg heller ikke...
Se længere oppe, jeg skrev det bare for at give et eksempel.
8))
/Marty
Avatar billede resten Nybegynder
23. november 2001 - 19:32 #21
ellers kig på www.dejligbjerg.dk
Avatar billede marty Nybegynder
23. november 2001 - 19:35 #22
Hvis du ikke selv kan finde ud af at gå i gang med at lære HTML udfra de links og programmer vi har skrevet, lærer du det aldrig.
Prøv nu bare at installere Dreamweaver og sid og rod med det. Der er osse en masse tutorials overalt på nettet, så se og kom igang....
8)
/Marty
Avatar billede flyhigh Nybegynder
24. november 2001 - 12:48 #23
adampio:
ey :) jeg ville også installere dreamweaver...  det er meget nemt at lave tabeler og sætte billder ind i dw.

du skal dedikere tid og have lysten og starte fra starten ikke lave de syge layout og flash mm. i notesblok, og slet ikke på en dag. start med dw.

jeg tror ikke der findes mange der laver ALT i notesblok så skal man være rimmelig \"hardcore\". en wysiwyg editer laver alle koderne for dig meget simpelt.

ps:
hvis du virklig vil lave det med notepad kun, så start fra bunden og f.eks. bare skriv en tekst eller lignende og tag div. html tutorials du finder på nettet, men mit råd er du bruger dw.

/maxweb.dk
Avatar billede adampio Nybegynder
24. november 2001 - 19:11 #24
Tak allesammen. Nu er jeg så forviret, at jeg ikke ved hvad jeg skal sige. Først og fremmest TAK. jeg begynd at lære html koder. Men jeg synes selv det er svært. Jeg har lavet \"min førtse side\" i html men så gik jeg lengere og læst om ale koder....hold da kæft man, jeg skal lave den side nu og ikke om 6 månader. Hvor kan jeg hente dw.Er der sider på nettet,hvor jeg kan hente det gratis? det er ikke fordi jeg ikke har råd til det men det skal være nu og her.
hilsen og igen tak for hjælp.
adampio
Avatar billede flyhigh Nybegynder
24. november 2001 - 22:05 #25
dw koster penge, men prøv at se om du kan få en demo hvis du kun skal bruge det i try perioden.

evt. se www.macromedia.com
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2001 - 23:00 #26
Der er ingen grund til at betale for en HTML-editor, når man kan få en gratis.
Prøv at se her: http://www.tsw.dk/redirect.php4?id=12
TSW Webcoder 2 er et gratis program til at lave hjemmesider i. Programmet har en masse funktioner, der er nemme at benytte - alt i alt et rigtig godt program til dem der ikke er helt inde i HTML-strukturen endnu...
Avatar billede and.vang Nybegynder
27. november 2001 - 21:45 #27
Swish er helt vildt godt!! Du kan sagtens lave en fin hjemmeside med dette billige program. Prøv at læse lidt tutorials hist og her, der følger vist nok nogen med til programmet. Ellers tag et smut forbi www.swishzone.com.
  Jeg har selv lavet en lille (sådan rigtig...LILLE) smule flash med Swish, det er at finde på www.altm.subnet.dk. Men, se siden for at se et eksempel på hvad du kan lave med Swish, ikke som noget særlig alvorligt...det vil sige, mit spil er faktisk meget sjovt...
  Nu skal du jo selvfølgelig lige se om du starter med Flash eller HTML men, skal det være flash, så skal det være Swish!!...øhh...atlså HELST Flash men...du ved...prisen$$$

/Anders :)
Avatar billede adampio Nybegynder
24. december 2001 - 11:55 #28
Jeg har installeret dreamweaver og er i gang med at øve mig. det er et helt fantastisk program.

god jul allesammen!
adampio
Avatar billede flyhigh Nybegynder
28. august 2002 - 23:17 #29
det underer mig at du ikke har givet nogle nogle point :P
Avatar billede adampio Nybegynder
28. august 2002 - 23:30 #30
No, er du det maxweb? Efterhånden har jeg fået alle de ovennævnte programmer os synes at alle er gode. Hvem skal så have de 30 point?
For det andet, som du selv kan se, er det spørgsmål fra december måned, som jeg åbenbart har glemt at besvare....
adampio
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. august 2002 - 21:06 #31
hehe, yes yes det bar i orden. - jeg fik bare en mail dumpet ind omk. dette emne :)

det var ikke pga. jeg skule ha men kunne se du ikke havde lukket spm. - godt du syndtes at kunne bruge dem alle :)

alle glemmer sku ting :P

/maxweb.dk
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
15. oktober 2002 - 00:49 #32
selvom spg er lukket, så er stone webwriter en god en at starte på, det er sikkert nævnt, men jeg gad ikke læse det hele igennem
Avatar billede wilde Nybegynder
02. juli 2003 - 16:56 #33
tino.dk: man kan da lære alt hvis man interesseer sig for det. Sværere er det altså heller ikke.
Jeg Compilede mit første java program på under 1 uge, uden hjælp fra andet end en bog.