Avatar billede vasbo Nybegynder
23. november 2001 - 13:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tekst i flash

Hvordan får man tekst til at stå pænt og skrapt i flash? Jeg har valgt hvid baggrund font arial str 10 og Use device fonts. Hilsen Christina
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:10 #1
Du skal sætte den til \'Dynamic Text\' i \'Text Options\' panelet og lade være med at bruge \'embed font\'
mvh geo
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
23. november 2001 - 13:11 #2
Du ska i din view menu vælge anti-alias text
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:18 #3
Nej,det er forkert dr.tynell. anti-alias vil kun sløre 10 punkt tekst
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
23. november 2001 - 13:19 #4
jo, det er rigtigt!
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:24 #5
dr.tyrell>>Prøv at trykke export... så vil du se hvad jeg mener
Avatar billede dr.tynell Nybegynder
23. november 2001 - 13:25 #6
ja oki....
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:27 #7
dr.tyrell>> er du nu enig med mig ?
Avatar billede vasbo Nybegynder
23. november 2001 - 13:30 #8
Hvis jeg bruger \'Dynamic Text\' i \'Text Options\' panelet og lade være med at bruge \'embed font\'Kan str så ikke ændre sig?. Jeg har en fast str. på en boks, som tekst-boksen skal kunne værer i.
Lige en anden ting, hvordan sætter man en fast brede på en tekst-boks, så afstanden imellem bokstaverne forbliver den samme? Christina
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 13:42 #9
Hvis du bruger en font som findes på brugernes maskine vil teksten vise sig som når du trykker \'Export\'

Vælg \'textwrap\' i text options panelet så teksten vises i tekstkassens bredde

Kerning instillinger der bliver brugt må du lige tjekke på nogle forskellige maskiner da jeg kun har brugt dem i forbindelse med \'embedded fonts\'

Man skal aldrig regne med tekstens udseende i Flash programmet, men altid teste selve swf filen for at tjekke resultatet. i øvrigt kan man sætte \'Dynamic Text\' indstillingen for hver tekstkasse så man frit kan vælge hvilke der skal antialias på (anti-alias bør helst ikke bruges på font størrelse mindre end 12, men der ser godt ud på større fonte)

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 15:00 #10
Kunne du bruge mit svar ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 15:19 #11
Tak for point :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. november 2001 - 18:56 #12
Jeg er som sagt glad for at få dine point Christina, men en enkel kommentar om du fik det til at virke ville også have været rart. God weekend!
mvh geo
Avatar billede vasbo Nybegynder
27. november 2001 - 11:24 #13
Hej geo
Jeg fik det til at virke, men jeg tror aldrig at tekst kommer til at stå 100 % klart i flash Hilsen Christina
Avatar billede heos Nybegynder
11. september 2002 - 11:50 #14
til lingoman: hej, bruger arial tekst str 11 og har samme problem som christina. arbejder i flash 6, er der sket noget nyt man kan gøre?? Desuden synes jeg at dynamic tekst " hakker" når den kommer ind på skærmen.Selvom det er tydligere er det ikke pænere..hvad gør man?