Avatar billede jfour Nybegynder
23. november 2001 - 03:02 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan optimere jeg vores site bedste på de internationale søgemaskiner

Hej alle Eksperter,
Hvordan få jeg opdateret vores web-site bedst muligt på de internationale søgemaskiner, billigst muligt? skal man selv gør det eller skal man få nogle andre for nogle eksperter til mod betaling og hvad vil de koste? og hvem er bedst at bruge?

På forhånd tak.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
23. november 2001 - 03:36 #1
Det kommer nok an på, hvad slags site, du har.

Mit site er privat, og det vises med de relevante søgeord som nr. 5 eller 6 i en søgning f.eks. i Google.

Jeg har i head-sektoren på index-siden bl.a. skrevet følgende metatags:

<meta http-equiv=\"description\" content=\"Hvad handler siden om\">
<meta http-equiv=\"distribution\" content=\"Global\">
<meta http-equiv=\"keywords\" content=\"søgeord, søgemaskine, international, emne,>
<meta name=\"robots\" content=\"all\">

Jeg har brugt ret meget tid på at finde gode søgeord.

Derudover har jeg tilmeldt mit site til tre-fire af de største søgemaskiner, men det er egentlig ikke nødvendigt. Søgerobotten kommer forbi en dag.

Er dit site kommercielt, ved jeg ikke hvad du skal gøre.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
23. november 2001 - 03:40 #2
Rettelse:
<meta http-equiv=\"keywords\" content=\"søgeord, søgemaskine, international, emne\">
Du skal indsætte dine egne søgeord med komma imellem.
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. november 2001 - 04:01 #3
Pas på med de der \"vi garantere dig en topposition på søgemaskinerne\" annoncer. Hvis de opfylder løftet gør de det ved at snyde (fx ved at fylde alverdens irellevante søgeord i din keywords liste), og gæt så hvem der blive blacklistet på Yahoo når snyderiet bliver opdaget.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 06:55 #4
Det er et spørgsmå om at ramme de rette søge ord, tjek evt. ind hos www.synlig.dk/
Avatar billede solbjerg Nybegynder
23. november 2001 - 07:04 #5
kharder>>Ja, og jeg har som nævnt også tænkt grundigt over mine søgeord, men er det overhovedet nødvendigt længere, når man bruger

<meta name=\"robots\" content=\"all\"> ??

Jeg mener, maskinerne så søger på alle sitets ord. Når jeg bruger begge dele, er det fordi jeg bruger java appletter som en slags bannere og _brugte_ mange hotspots som links. Ingen af delene kan robotterne læse.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 08:03 #6
Intet er for givet med de internationale søgemaskiner, lige meget hvad du bruger, så ændre de hele tiden forudsætning, så det kan være nødvendigt, at skulle opdatere søge ord ofte.
Avatar billede jayo Nybegynder
23. november 2001 - 08:44 #7
jeg har selv meldt mit site til Inktomi. Det koster $ 30,00 per år, men til gengæld bliver dit site indexeret hver 48. time - samtidig kan du se en online rapport med antal hits, søgeord etc. Jeg har eksperimenteret en del med søgeord, indhold osv. indtil jeg opnåede et tilfreds-stillende antal hits per dag. Jeg synes det er pengene værd, i stedet for at vente på at Google kommer forbi hver 5-6 uge.
Du kan tilmelde dig på: http://ink.ineedhits.com

-jayo
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2001 - 08:48 #8
kig på www.joyzone.dk det er STEDET man lærer om den slags.

Du kan nemlig ikke tune din side til alle maskiner samtidig.

De seje sites, returnere en speciel side afhængigt af hvilken søge robot der kommer forbi
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2001 - 12:31 #9
Det disky taler om hedder cloking og det kræver specialviden. Du kan lave doorway sider, hvid dit site ikke er i en kategori med meget stor konkurrence.

Se herhttp://www.bufferzone.dk/IVERFA/iverfa.htm, hvod du kan finde links til en række værktøjer til HTML validering, link check, spider check og mere.

Ellers er takterne som følger:

1. find ud af hvilke søgeord der er relevante for dit site
2. lave sider med indhold, der tager udgangspunkt i dine søgeord, og hvor HTML koderne er optimeret, d.v.s. titel tag, metatag, href, h1 tag m.m.
3. skaf links til dine sider
4. når siderne kommer i søgemaskinerne, lav kik på dine konkurrenters sider og optimer dine egne sider, so du får bedre placering end den

Du kan læse mere her http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/Vidensbank.htm

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
26. november 2001 - 15:11 #10
Som du kan læse i ovenstående svar er der mange muligheder. Om det er noget du selv skal kaste dig ud i, afhænger af din erfaring med søgemaskinerne, html-kode, tid og ressourcer til rådighed. Endvidere afhænger det af de målsætninger du har med sitet.

Så det spørgsmål, svarer du nok bedst selv på.

Men har du ingen erfaring med søgemaskiner og er kravene til placeringer/trafik høje, kan det 100% anbefales at tage kontakt til et SEO firma. De kan hjælpe med udvælgelse af søgeord mv.

Kaster du dig selv ud i arbejdet - kan jeg anbefale at følge nyhederne på http://www.digital-marketing.dk.

Her finder du også link til et website der kan lave en hurtig analyse af keywords på dine sider
http://www.digital-marketing.dk/seo/seo.htm

Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 21:44 #11
Avatar billede jfour Nybegynder
03. januar 2002 - 09:30 #12
Fik endelig uddelt point, hber ikke nogen blev sure, det har været en god debat! Tak for det!! :-)