Avatar billede heb Nybegynder
21. marts 2000 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Load movie og kalde speciel frame i filmen

Hej

Jeg har 2 knapper i en flashfilm. Begge kalder movie.swf med Load movie. Afhængig af hvilken knap der er trykket på, skal frame 10 eller frame 20 spilles. Hvordan gør jeg det?

Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede zux Nybegynder
21. marts 2000 - 16:13 #1
Høyreklikk på knappen i Flash editor og velg properties. I properties velger du først Actions, deretter velger du Go to. Så velger du target name og frame name... Noe mer?
Avatar billede heb Nybegynder
21. marts 2000 - 16:34 #2
Pointen er, at det er i den nye film (movie.swf)jeg skal kalde en speciel frame.

Jeg tænker, om det er muligt i Flash at sætte en variabel var=1 ved tryk på knap 1 og var=2 ved tryk på knap 2. I frame 1 i movie.swf vil jeg aflæse var's værdi og gå til den relevante frame...

Men kan det lade sig gøre i Flash? Tænker jeg helt "forkert"? Er der en helt anden måde at gøre det på?
Avatar billede oleg Nybegynder
02. april 2000 - 18:30 #3
Du skal bruge tell target funktionen. Den er simpel og rigtig god at kende.

Du skal have din movie.swf som et movieclip i den film hvor knapperne er. Så skal du trække filmen ind på scenen. Hvis man ikke må se indholdet i filmen kan du lade den første frame være tom (altså i dit movieclip. Så vises der bare en lille prik på scenen. Så dobbeltklikker du på den lille prik (det der hedder et instance af mivieclippet) og giver det et navn.

Læg knapperne på scenen og giv dem en aktion der hedder fx: on release - telle target - så kan du vælge dit movieclip)

Så goto den frame i movieclippet der skal afspilles (eller en label). Og så selvfølgelig end telle target og end on.

Nå sikke en masse sludder. Ellers skriv til mig...

Ole G.
Avatar billede heb Nybegynder
05. april 2000 - 09:30 #4
Hej Ole G.

Jeg syntes ikke det er en masse sludder, og er glad for dit svar, da det har sent mig ind på et helt andet spor. Tak.

Gider du at sende et svar, så jeg kan give dig dine points?
Avatar billede heb Nybegynder
04. maj 2000 - 10:06 #5
:)
Avatar billede oleg Nybegynder
04. maj 2000 - 10:11 #6
Ups, tooo late !!!

Ole G.
Avatar billede heb Nybegynder
22. juni 2000 - 10:05 #7
Hold da helt op! Jeg var bare træt af at se mit ubesvarede spørgsmål i en måned!

-Og så reagerer du 5 min senere!