Avatar billede Pansen Praktikant
22. november 2001 - 23:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med xp igen!!!!

Hver eneste gang jeg installerer et nyt styresystem efter jeg har formateret hele systemet, og den kører scandisk inden den installerer så får jeg denne fejl::
scandisk fandt problemer med c: men de blev rettet..
Jeg tror måske det er derfor mit xp skodder så vildt!!!
Jeg har her for nyligt fået en ny hd den er på 40mb. kan det have noget med det at gøre?
Jeg var nødt til at krydse mine kabler og så kunne de lige nå ind til stikket på harddisken!!!
Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede olai Juniormester
22. november 2001 - 23:44 #1
Hvor mange ram kører du med ???
Mener du ikke 40 Gigabyte harddisk ?? *G*
Avatar billede megalw Nybegynder
22. november 2001 - 23:45 #2
Jeg havde engang selv et tilsvarenden problem. det viste sig at det endeligt ikke betød noget, det var bare scandisk og min bootsector der ikke arbejeder så godt sammen...

så jeg tror ikke det har noget med værken, det xp eller eine kabler.

/Megalw
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2001 - 23:47 #3
Hvor gammel er din PC?

Har du ATA66 eller 100 og bruger du det rigtige kabel med et blåt stik til Controllerstikke på bundkortet?
Det grå stik skal sidde på C:-drevet!

Kan din bios se at der er en 40Gb HDD på maskinen?

Inden du installerer WinXP skal du Loade Default Setup i bios, ellers brokker WinXP sig og går i stå!
Avatar billede Pansen Praktikant
22. november 2001 - 23:47 #4
olai jo selvfølgelig 40gb. hehe men jeg har 256 ram
Avatar billede Pansen Praktikant
22. november 2001 - 23:49 #5
Rtaxes:::
jeg har en duron 750mhz.
på et via133.
Jeg vil lige tjekke det med kablerne imorgen!!!
Min bios kan ikke se de 40gb.
men den kan se 39 eller noget lignende på d drevet!!!
Avatar billede Pansen Praktikant
22. november 2001 - 23:51 #6
Så jeg kommer lige ind på eksperten.dk igen imorgen og så har jeg kigget på det med kablerne!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2001 - 23:53 #7
Hvis din bios ikke kan se den nye skal du nok opgradere din bios!
Avatar billede Pansen Praktikant
23. november 2001 - 13:57 #8
Retaxes.
Jeg har hørt at ens pc kan gå ned hvis man opgraderer bios er det sandt?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 18:11 #9
Hvis man er omhyggelig og tænker sig godt sker der ikke noget. Jeg har aldrig selv misset en opgradering ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 18:12 #10
Man skal også kun bruge det, hvis det er en sidste udvej!
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
24. november 2001 - 02:28 #11
IBM 40GB??? det er det garanteret, de har har en fejrate på over 20%. Send den til IBM og de bytter den!!!
Avatar billede olai Juniormester
24. november 2001 - 11:51 #12
tha_old > Har du overvejet måske at pille kablet ud af IBM harddisken og starte computeren op ??
Det er snothamrende ligemeget om den kan se 39,5 eller 40 eller 40,2 Gb. ud af en IBM 40Gb. harddisk, hvis bare den kan se at den er der. Nu skal vi heller ikke gå i små sko... Så glem Bios´en og prøv at tage kablet ud af harddisken og start så...
Avatar billede Pansen Praktikant
25. november 2001 - 18:10 #13
olai> hvad skulle det hjælpe at tage stikket ud af harddisken.. skal jeg så bare starte op på den ene hd og når jeg sætter den til igen kan den så stadigvæk finde ud af der er noget på drevet uden at det bliver slettet?
Min hd er en fujitsu den på 40gb.
den anden er en samsung 20gb.!!!
Avatar billede olai Juniormester
25. november 2001 - 18:19 #14
Tag stikket ud af den ene, det kan være fordi dit bundkort ikke understøtter udma100. Det gør mit f.eks ikke, og det er via133.
Se om maskinen kører fint med din samsung alene. Hvis det gør det er der nok noget i vejen med den på 40. Jeg tror ikke det er computeren der er noget i vejen med.
Avatar billede Pansen Praktikant
25. november 2001 - 18:28 #15
ok jeg prøver lige så!!!
Avatar billede olai Juniormester
25. november 2001 - 18:29 #16
okidoki