Avatar billede tumlehund Nybegynder
22. november 2001 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU-forbrug=50%

Min computer er pludselig begyndt at bruge enmass CPU på... ja, hvad mon???

Når jeg starter w2k og går ind i Task Manager, så står den og bruger næsten 100% på den ene CPU (jeg har et Abit VP6 med 2x866MHz p3).

I oversigten over processer kan jeg se, at det er \"mstask.exe\", som bruger 50%. De andre 50% bliver brugt af \"System Idle Proces\".

Hvorfor er den pludselig begyndt på dette?
Hvad er mstask.exe?
HVORDAN FÅR JEG DEN TIL AT HOLDE OP??? HJÆLP!!!
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 21:33 #1
Den styrer ting, der skal køre automatisk. Prøv at lukke fx. virusprogrammer m.m., der evt. kører i baggrunden.
Avatar billede tumlehund Nybegynder
22. november 2001 - 21:46 #2
Jeg har lukket viruschecker m.m., men det er jo noget som pludselig er opstået. Jeg prøver lige at afinstallere noget af det jeg har installeret for nyligt...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 21:48 #3
Gør det...Prøv at kigge nederst til højre ved uret. Hvis du har en masse små ikoner, har du en masse programmer, som ligger standby. Disse kan være skyld i problemet.
Avatar billede tumlehund Nybegynder
22. november 2001 - 21:56 #4
Nu er problemet gået væk... Jeg har afinstalleret \"New Dot NET [eet eller andet]\", \"Web Enhancer\" og en ting mere.

Jeg afinstallerede dem, fordi det helt sikkert er nogen som er blevet installeret for nyligt og det var dem, som jeg havde mistanke om kunne have fucked op. De må være blevet installeret sammen med enten Kazaa eller en XSLT-editor jeg har installeret fornyligt.

Nå, men problemet er gået væk og jeg er glad... :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 21:58 #5
Du kan sgu da ikke bare score alle point selv.
Avatar billede repsac Nybegynder
22. november 2001 - 23:03 #6
=>ufc: hvorfor ikke? - dit svar er at lukke programmer. Løsningen var rent faktisk at afinstallere programmer. Ud over det er dette spm. max. 60 point værd, ikke 200 ... det eneste du siger er at han skal gøre det han selv beslutter sig for at gøre.
Avatar billede tumlehund Nybegynder
22. november 2001 - 23:21 #7
ufc> Øøøh... hvorfor kan jeg ikke \"score\" alle pointene selv? Jeg fandt jo selv løsningen på mit svar.

Jeg overvejede at give dig nogle point fordi du forsøgte at hjælpe, men selv med god vilje kan jeg ikke se at dit svar er bare i nærheden af at være noget som kunne minde om et brugbart svar. Sorry...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 23:30 #8
Du fik da svar på, hvad Mtask er....men behold dine point.
Avatar billede tumlehund Nybegynder
23. november 2001 - 00:07 #9
ufc> Ja, det har du egentlig ret i, men det det ville jo ikke løse mit problem... Det kunne selvfølgelig medvirke til at kaste lys over sagen. :-)

Jeg vil gerne give nogle point - som jeg sagde før, så om ikke andet, så i hvert fald fordi du prøvede at hjælpe! Sååå... hvis nu jeg opretter et spgm. så kan du bare svare...?