Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 20:39 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Træt af dvd via pc

jeg er blevet træt af at se dvd film via min pc, og har derfor besluttet at købe en dvd afspiller.
Men hvilken ?????
Den skal helst kunne det hele (DVD / SVCD / VCD / CD / CVD / MP3 / DTS / AC3 /Kodefri / RGB)
Være nem at bruge
Billig
Men det er jo hele tre ting på en gang vil nogen nok sige, kan det virkeligt lade sig gøre ????? ;-)
Kom med nogle bud på hvilken en jeg skal købe
Avatar billede maxium Novice
22. november 2001 - 20:41 #1
du kan sette din computer til dit tv og se dvd
Avatar billede maxium Novice
22. november 2001 - 20:41 #2
(med et tvout grafik kort)
Avatar billede thrill Nybegynder
22. november 2001 - 20:46 #3
Lytter lige med, med de krav du stiller, skal du købe i den billige ende af skalalen (under 2500.-) ingen af de dyre DVD\'er kan afspille MP3 - underligt nok !
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 20:47 #4
det er det jeg gør lige nu
men jeg er træt af et skulle rende frem og tilbage for at slukke og tænde
så jeg vil have en dvd afsp. der står på sin rigtige plads.Under fjernsynet!!!!
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 20:48 #5
thrill>>ok men hvad for en
Avatar billede zoidberg Nybegynder
22. november 2001 - 20:49 #6
hvor meget har du tænkt dig at bruge på det?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. november 2001 - 20:50 #7
Jeg har selv lige været et par stykker af dvd afspillere igennem, og det bedste råd jeg kan give dig er at lade være med at købe en dvd afspiller der kan det hele for 2000kr. Det kan godt ske at det lyder godt med alle de smarte ting, men det er det ikke. Jeg har selv haft en Nintaus, som ikke virkede ordentligt, den fik jeg så byttet til en pioneer dv-343, som heller ikke virkede, og til sidst fik jeg mine penge tilbage.
Dem har jeg så brugt på at købe en Marantz 3100, hos HI-FI Klubben, og den er rigtigt rigtigt Nice.
Den koster selvfølgelig det mere, og den kan også kun spille DVD/CD, men kvaliteten af det er til gengæld lækker.
Hvis du åbner en af de billige afspillere, vil du opdage at de kun består af et DVD-drev og et mpeg-2 dekoder kort.
Du skal også tænke på at hvis du har et nogenlunde anstændigt fjernsyn/anlæg så vil du kunne se/høre tydelig forskel på om du har givet 2000 eller 3000 for afspilleren.
Håber at du kan bruge det til noget.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. november 2001 - 20:51 #8
P.S
NAD (godt mærke) har lgie lavet en afspiller ril ca. 3000 kr der også kan afspille mp3.

- Rod
Avatar billede thrill Nybegynder
22. november 2001 - 21:01 #9
vesterby> jeg kan ikke komme med en anbefaling på en billig DVD afspiller der kan det hele, men se dig godt for, og test den evt. før du køber, der er en del dårlige afspillere i butikkerne.
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 21:07 #10
Thrill>det vil jeg gøre
jeg har lige været inde og se lidt på den nintaus
som rodfrugten omtalte
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. november 2001 - 21:09 #11
Men hvis du insisterer på at købe en lowend afspiller, så kan jeg da, selv om min ikke virkede, anbefale enten:
Nintaus
eller en X-wave.
X-wave har den smarte lille ting at den kan læse filnavne på mp3-filer og så skriver den dem på skærmen. Det er noget lettere end at holde styr på 150 numre på en cd. Ulempen ved det er at den kun kan læse 8 bogstaver, det klassiske dos syndrom :-)

- Rod
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 21:14 #12
rodfrugten>jeg er desværre nødt til at købe en \"lowend\" da julen som sagt snart står for døren
jeg vil lige prøve at søge på x-wave
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. november 2001 - 21:20 #13
Hvor meget har du tænkt dig at bruge på det?
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 21:24 #14
Avatar billede zoidberg Nybegynder
22. november 2001 - 21:24 #15
Prøv at kigge på http://www.cape-computer.synonym.dk/ de har en Scott til 1800.- der kan klare det meste!
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
22. november 2001 - 21:28 #16
Den pioneer afspiller jeg havde var faktisk også ganske god, den står til 2495, inde på dvdpriser.
Den kan ikke afspille mp3, men dvd/cd/vcd går fint på den (kan ikke huske om den tager svcd), og så ser den heller ikke så lousy ud som de helt billige kina afspillere.

- Rod
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. november 2001 - 21:35 #17
jeg er nødt til at lukke mit modem nu
jeg dele points mellem r og z
tak for de gode oplysninger
nu må jeg så bare teste mig frem
Avatar billede fucked Nybegynder
27. november 2001 - 11:11 #18
Der er en Denver DVD til 999 kr. i næste uge med alle de dekodere de beskriver. Denver er udmærket til amatørbrug og så er den billig
Avatar billede fucked Nybegynder
27. november 2001 - 11:13 #19
rodfrugten : Det er da ikke kun X-wave der skriver titlerne på skærmen, det gør de fleste da.

Avatar billede vesterby Nybegynder
27. november 2001 - 11:24 #20
jeg har købt en lumatron 30k1
og den virker fint
bortset fra at \" a\' ik ka hit u af\" hvordan jeg skal forbinde den rigtigt til mit fjernsyn
men nu er der da billed på
Avatar billede fucked Nybegynder
27. november 2001 - 11:26 #21
Ok.Har du da ingen surround-reciever
Avatar billede vesterby Nybegynder
27. november 2001 - 11:29 #22
nej ikke endnu
men jeg bruger alligevel min forstærker fra mit stereo anlæg
Avatar billede thrill Nybegynder
27. november 2001 - 18:13 #23
vesterby> hvor meget lamer drevet i DVD afspilleren/kan du høre drevet ? Jeg købte en DVD afspiller i Bilka til ca. 1100.- og selve drevet larmede ret meget.
Avatar billede vesterby Nybegynder
28. november 2001 - 06:56 #24
Thrill>>jeg kan da godt høre drevet, men det er ikke noget der generer mig.
Avatar billede skov_p Praktikant
30. november 2001 - 12:59 #25
Et alternativ kunne være en IR modtager til PC\'en
www.evation.com har en kanon modtager.
Avatar billede vesterby Nybegynder
28. december 2001 - 09:14 #26
thrill>>nu larmer drevet så meget at jwg afleverer skidtet.jeg får sgu tinitus af den hylen!!!
vesterby