Avatar billede christoffer Nybegynder
21. marts 2000 - 11:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skanneren!!

Hej, jeg har en plutek optic 4800p skanner. Vi har lige købt en ny computer, hvor vi har skanneren sat til computeren og så ligger printeren i røven på skanneren. Altså de er tilsluttet sådan at skanneren sidder i printerporten, og printeren sidder så bag i skanneren. Da vi havde vores gamle computer var der ingen problemer, men nu vor vi har tilsluttet den til den nye computer, og man prøver at skanne, så går den og computeren fuldstædig i stå. Man kan være heldig at få skannet et billede ind men det er sjællent. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt pleace.
For det er meget vigtigt at vi får den til at virke, for vi skal sende indbydelser ud til min konfirmation, hvor der skal være et billede på....:o)
Avatar billede benny.dk Nybegynder
21. marts 2000 - 11:51 #1
Køb aldrig en parallel scanner...:-)

Så vidt jeg husker løses problemet ved at afinstallere begge dele og så installere scanneren først og printeren derefter.
Avatar billede christoffer Nybegynder
21. marts 2000 - 15:36 #2
Har lige prøvet, virker stadig ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:o)
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. marts 2000 - 16:38 #3
christoffer,

du skal formentligt ind i din BIOS på maskinen og vælge EPP eller ECP for din parallelle port. Normalt vil skanneren ikke virke hvis ikke der er 2-vejs kommunikation mellem dem.
Avatar billede kirsten Nybegynder
21. marts 2000 - 17:40 #4
Hvis det er en ny printer kan det være at printer kablet og scanner kablet ikke passer sammen og så skal du højst sandsynligt købe et tilsvarende printer kabel.

Hilsen

Christian
Avatar billede christoffer Nybegynder
23. marts 2000 - 21:06 #5
Det er hverken en ny printer eller skanner, printeren hedder hp laserjet 5l, og skanneren hedder Plustek opticPRO 4800. Men vi har godt nok købt et nyt kabel som er ca. 8m. Kan det have noget med det at gøre????????:-)
Avatar billede kirsten Nybegynder
24. marts 2000 - 18:01 #6
Det burde ikke have noget med det at gøre, men er du sikker på det er det samme kabel som det gamle??? prøv med det gamle kabel!
Hvis det nye kabel er en anden standard så er det ikke sikkert det virker!!!

Christian
Avatar billede christoffer Nybegynder
25. marts 2000 - 15:21 #7
Det er ikke det gamle kabel vi bruger nu, for vi ville have skanner og printer til at stå et andet sted så vi måtte købe et nyt længere kabel...
Mon det er derfor???????????
Avatar billede kirsten Nybegynder
25. marts 2000 - 16:12 #8
Jeg skriver jo at du kan prøve med det gamle kabel! Jeg er næsten 100% sikker på at det er dit kabel der ikke funger! Selv om du skal flytte printer+scanner så er det en god måde at udelukke den fejl.

/Christian
Avatar billede christoffer Nybegynder
27. marts 2000 - 19:57 #9
Ok, prøver lige på et eller andet tidspunkt......8-)
Avatar billede christoffer Nybegynder
01. april 2000 - 18:37 #10
Det er stadig det samme selvom, jeg kører det igennem det gamle kabel, hvad kan jeg gøre for at få den til at virke????????????????????????? 8-(
Avatar billede kirsten Nybegynder
02. april 2000 - 15:59 #11
Jeg syntes at du skal tage kontakt til din arbejdsgiver, han er sikkert meget lydhør over for dine problemer....!!!! Nej du er nok nød til at kontakte den butik du hat købt "lortet" i fortælle at du ikke kan for den til at virke!! Jeg kan deværre ikke hitte på mere... prøv evt. scanner fabrikantens hjemmeside!

/Christian
Avatar billede steffen Nybegynder
27. april 2000 - 15:34 #12
Gå ind i BIOS - ved at trykke DEL når computeren er ved at tælle RAM op.

Her vælger du "Bidirectional" el. EPP for måden paralelporten skal virke på.

Så skulle scanneren gerne virke. Men din PC vil stadig føles som om den er gået HELT i knæ mens scanningen står på - sådan kan den godt stå et minut før den er færdig.

Det skyldes driveren til scanneren, og kan desværre ikke løses, undtagen ved at købe en anden scanner der har en bedre driver. (Fx Mustek el. Agfa - de lider ikke af skavanken).
Avatar billede christoffer Nybegynder
17. august 2000 - 15:15 #13
ha ha
Avatar billede steffen Nybegynder
17. august 2000 - 19:36 #14
Fik du løst problemet?
Avatar billede christoffer Nybegynder
19. august 2000 - 17:46 #15
nej?