Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. marts 2000 - 00:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Backup af filer/optimering af NT

Er der nogen der ved hvordan man får NT til at kopiere indholdet af en mappe over på et andet drev, en gang i døgnet?

jeg har hørt noget om AT kommandoer

Og er der nogen der kender et godt program til at optimere NT's registry? Tænker på lidt ala Tweak UI, bare mere omfattende... det er sgu kedeligt at sidde og rode i registry editor for at ændre alting...
Avatar billede skovhus Nybegynder
21. marts 2000 - 07:32 #1
Til daglige operationer kan du bruge WinAt. Jeg ved det følger med NT Resourcekit, og jeg tror endda man kan downloade det fra MS hjemmeside (sammen med nogle andre små programmer til NT).

Det med optimering af registry kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Avatar billede tof Nybegynder
21. marts 2000 - 07:57 #2
I NT's kommando-prompt kan du bruge kommandoen AT.
AT er en lille skeduler som fx. kan afvikle batchfiler, backup m.m.

Registry - nej desværre.

/TOF
Avatar billede ds-zim Nybegynder
21. marts 2000 - 08:40 #3
Definér dit behov for at optimere registry!?! Hvis du mener at "purge" den for "bad entries" så brug EasyCleaner :)

http://www.saunalahti.fi/tonihele/ecleane.htm

Eller vil du hellere i nærheden af PolEdit i en mere fancy udgave ? For så er jeg frisk på en lytter :)
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
21. marts 2000 - 13:21 #4
Jeg har en regscanner hvor du kan se hvad der bliver afviklet i regbasen.

Du "skal" bruge AT kommandoer
lav en .bat fil der ser sådan ud:

c:
cd\
copy c:\dokumenter\*.* \\server\minedocs

Du skifter selvfølgelig bare de stier ud med nogle andre som passer til det du nu vil kopiere.

Så kalder du den bat fil via AT kommandoen, som jeg ikke lige kan huske i hovedet men finder gerne ud af det.

jeg bruger det på den måde og det virker
udemærket.
Avatar billede atomizer Nybegynder
22. marts 2000 - 21:28 #5
Du kan bruge Replication Service.
Control Panel > Server > Replication serveice
du skal sætte serveren til at replicere med sig selv... Tricky
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. marts 2000 - 21:54 #6
forklar det lige lidt nærmere
Avatar billede codpiece Nybegynder
23. marts 2000 - 19:16 #7
Du kan bruge enten Task Schedule eller WinAt. Det afhænger af hvilken Service Pack du kører med, evt også hvilken version af IE.

Du kan se hvilken version du kører ved at kigge efter navnet på servicen (kontrolpanel | Services).

Hvis den hedder Schedule kan du bruge winat.
Winat kan hentes på ftp://ftp.sunet.se/pub3/vendor/microsoft/ResKit/nt4/x86/winat/
pakkes ud i c:\winnt\system32 biblioteket og startes.

Alternativt kan du skrive i en commando prompt:
AT 23:00 /interactive /every:m t w th f s su "fil.bat"
hvor fil.bat er ntmaniacs .bat fil

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
23. marts 2000 - 19:22 #8
Hvis din service hedder Task Scheduler er fremgangsmåden lidt anderledes, faktisk den samme som planlagte opgaver i Win98/IE 5:

Dobbeltklik på My Computer og vælg Scheduled Tasks
Dobbeltklik på Add Scheduled Task og opret en ny opgave vhja Wizarden

// Codpiece

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. marts 2000 - 00:32 #9
tak for svarene