Avatar billede qhp Nybegynder
22. november 2001 - 14:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

At køre backup i baggrund under Win2000

Hvordan kan jeg forhindre at programmet bare kører de planlagte job i baggrund i stedet for at viser sig synligt på skærmen. Det er ret irriterende at mens man sidder og lavet noget så dukker programmet op og gå i gang med jobbene.
Avatar billede ravelin Nybegynder
22. november 2001 - 15:22 #1
Hvilket backup program bruger du?
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 16:17 #2
jeg går ud fra at det bliver startet fra \'scheduled tasks\' (eller hvad den nu hedder på dansk...
du højreklikker bare jobbet - vælger properties - settings - der er en sektion der hedder \'idle time\' - og vupti :-)
Avatar billede qhp Nybegynder
23. november 2001 - 09:56 #3
Jeg bruger det program der følger med Win2000. Ricky, hvad mener du med \"idle time\" ? Jeg kan ikke finder den sektion i properties for jobbet. Jeg forklarer det lidt nærmere. F. eks. har jeg et planlagt job kl. 11:00.
- Hvis maskinen er tændt på dette tidpunkt uden at jeg logger mig på, så går programmet også i gang kl. 11:00. Kl. 11:05 logger jeg mig på maskinen kan jeg ikke se på skærmen, at det kører, men det gør det faktisk, bare i baggrund.
- Men hvis jeg logger mig på før, f. eks. kl. 10:55, så dukker programmet op på skærmen og kommer i gang når klokken bliver 11:00.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. november 2001 - 10:21 #4
ok - du skal gøre som jeg har beskrevet - jeg har ikke en dansk version - og jeg kan ikke huske præcist hvad tingene hedder på dansk - men det burde være muligt for dig at finde ud af det ud fra oven/nedenstående.

når jeg højreklikker jobbet og vælger \'properties\' - er der en fane der hedder \'settings\'. Øverste sektion hedder \'Scheduled task completed\' - næste sektion hedder \'idle time\' - og her kan man indstille hvornår jobbet må/skal køre.
Avatar billede ravelin Nybegynder
23. november 2001 - 10:23 #5
Ricky det hjælper jo kun på at det ikke kører mens han sidder og arbejder.
Som jeg forstår på ghp, så SKAL det køre 11:00 men skal bare ikke dukke op på skærmen.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. november 2001 - 10:51 #6
ahhh... jamen det tror jeg ikke at man kan - så skal man ud og se om man kan finde en lille lækker utility der kan minimere/skjule vinduer.
Avatar billede ravelin Nybegynder
23. november 2001 - 11:14 #7
Eller køre programmet som en service. Kan bare ikke huske hvordan man gør....
Avatar billede qhp Nybegynder
23. november 2001 - 11:31 #8
Ja, ravelin forstår mit problem. Andre programmer, F. eks. Backup Exec fra Seagate, kunne køre som en service.
Avatar billede ricky Nybegynder
23. november 2001 - 12:09 #9
backup programmet er backup exec fra seagate :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
23. november 2001 - 12:09 #10
sådan næsten da... bare i en modificeret version...
Avatar billede qhp Nybegynder
27. december 2001 - 08:54 #11
Der var ingen rigtige svar, så jeg bliver nødt til at tage pointerne tilbage.
Avatar billede qhp Nybegynder
27. december 2001 - 08:57 #12
Nå, det var ikke fordi ricky´s svar var rigtigt. Jeg kom til at klikke et forkert sted.
Avatar billede ricky Nybegynder
27. december 2001 - 22:14 #13
Avatar billede qhp Nybegynder
28. december 2001 - 09:34 #14
hej ricky, tak. Jeg var ikke klar over, at det var muligt det du gjorde. Hvordan gør du det ?