Avatar billede spoof Nybegynder
22. november 2001 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Dummy floppy

Jeg har et stykke hardware, der skal bruge et floppydrev for at fungere korrekt. I de maskiner jeg bygger har jeg ikke behov for et floppydrev (der er heller ikke plads), men jeg vil pga. ovennævnte hardware bilde motherboardets bios ind, at floppydrevet er til stede.

Kender nogen til hvordan man kan emulere et floppydrev?

Jeg har en forestilling om at bios\'en detekter drevet på en forholdsvis simpel måde, og man med et par lus løse problemet...
Jeg har testet med et drev uden strøm på - det virker ikke. Any ideas?

/Mikkel
Avatar billede kirus Praktikant
22. november 2001 - 14:41 #1
hvis det er et almindeligt BIOs så kan du sætte den på 1,44 MB floppy og slukke for de funktioner som leder efter Floppydrevet når den starter og tjekker efter.
Sæt \"Swap Floppydrive on start\" på enabled
Avatar billede spoof Nybegynder
22. november 2001 - 14:43 #2
Seek floppy - funktionen er disabled i bios...
Avatar billede kirus Praktikant
22. november 2001 - 16:09 #3
har du prøvet at sætte Swap Floppy drive til..?
Avatar billede spoof Nybegynder
22. november 2001 - 18:05 #4
Kan man ikke i denne bios... AMI bios på Tyan Tiger LE (S2515ING).
Avatar billede well_r Nybegynder
09. december 2001 - 22:00 #5
Mikkel.. du var engang ansat i FLC? :)
Avatar billede spoof Nybegynder
04. januar 2002 - 20:56 #6
Kirus - tak for kommentaren - det endte med et floppydrev i maskinen alligevel...